جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نشست با هیات اعزامی از اداره بازرگانی استان یونن مورخ 97/5/13

نشست با هیات تجاری از استان یونن به سرپرستی مدیرکل اداره بازرگانی این استان به منظور بررسی فرصت های همکاری در زمینه محصولات کشاورزی روز شنبه مورخ 97/5/13 با حضور جمعی از فعالین اقتصادی عضو اتاق مشترک ایران و چین برگزار گردید.

آقای عسگراولادی ، رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به روابط بلند مدت دو کشور ایران و چین نسبت به افزایش حجم روابط با کشور چین تا پایان سال جاری ابراز خوشبینی نمود.

آقای موسویان ، مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی ایران برای صدور محصولات کشاورزی به هنگ کنگ ، ماکائو و چین را اعلام نمود و گفت : روابط اقتصادی ایران و چین در حال افزایش است و تنها طی 6 ماه سال 2018 این افزایش رقمی بالغ بر 20 میلیون دلار بوده که انتظار می رود تا پایان سال 2018 این رقم از 40 میلیارد دلار عبور کند.

مدیر کل دفتر بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه گفت : ما می توانیم از تجارب شرکت های چینی در زمینه تولید چای مخصوصاً چای سبز و تولید انبوه برنج استفاده نمائیم و متقابلاً دوستان چینی می توانند برای ورود محصولات کشاورزی به بازار بزرگ چین در هنگ کنگ و ماکائو و حتی کشورهای اطراف ما را یاری نمایند و نگرش شرکت ها می بایست در راستای همکاری مشترک به صورت joint venture برای ایجاد خطوط تولید صنایع تبدیلی دو کشور متمرکز شود و برای صادرات محصولات به بازارهای ثالث و تامین نیازهای بازارهای دو کشور توجه شود.

وی گفت : ما در ایران در برخی محصولات کشاورزی دارای رتبه های جهانی هستیم مثل خرما ، پسته ، خشکبار و بسیاری از سایر محصولات که زمینه مناسبی برای همکاری با استان یونن می باشد .

 

آقای حریری، نائب رئیس اتاق ایران و چین گفت: ما آماده همکاری مشترک و سرمایه گذاری طرف های تجاری چین در حوزه گیاهان دارویی و عمدتاً محصولات کشاورزی هستیم و اگر دوستان چینی مایل به توسعه کسب و کار در کشور ایران و حتی منطقه غرب آسیا هستند این فرصت فراهم می باشد که در حوزه چای ، گیاهان معطر، گل های تزئینی همکاری خود را با ایران آغاز نمایند.

وی ادامه داد : در حوزه چای کشور ما دارای قدمت است اما مزارع ما نیاز به تکنولوژی و دانش روز دارد و شرکت های چینی با وارد کردن تکنولوژی کشت و برداشت محصولات کشاورزی می توانند د رتوسعه کسب وکار در این زمینه در ایران و نیز در منطقه همکاری نمایند.

Zhao Ruijin ، مدیر کل اداره بازرگانی استان یونن ضمن تشکر از هماهنگی اتاق ایران و چین برای برگزاری نشست فوق هدف سفر به ایران را بررسی فرصت های همکاری در زمینه محصولات کشاورزی عنوان نمود و گفت آماده همکاری با شرکت های ایرانی می باشیم . وی در ادامه توضیحاتی در خصوص استان یونن و فرصت ها و ظرفیت های این استان ارائه نمود و گفت این استان مبتکر صنعت پاک محسوب می شود و از لحاظ استفاده از منبع نور از بیشترین بهره برداری از انرژی پاک برخوردار می باشد و به لحاظ کشت محصولات گیاهی از این استان به عنوان سلطان سبز یاد می شود. همچنین این استان متنوع ترین استان به لحاظ گونه حیوانی و بزرگ ترین تولیدکننده گیاهان دارویی محسوب می شود.

در پایان نشست مذاکره رودررو و تبادل کارت ویزیت بین فعالان اقتصادی دو کشور انجام شد.