جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نشست با هیات مدیران نمایشگاهی صنعت مبلمان چین مورخ 95/5/12

آقای عسگراولادی در نشست با فعالان صنعت مبلمان چین اعلام کرد:
به جای واردات از چین، به تولید مشترک در داخل ایران با تکنولوژی های نوین چینی بیاندیشیم

در نشست فعالان صنعت مبلمان چین، رئیس و نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین بر لزوم صادرات ایران به چین و تولید مشترک در داخل ایران برای دست یافتن به بازارهای همسایه تاکید کردند.

نشست فعالان مبلمان کشور حضور هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و چین، مدیرعامل سازمان نمایشگاهی CIFF چین و تولید کنندگان فرش و مبلمان ایران در اتاق بازرگانی برگزار شد. در این نشست اسدالله عسگر اولادی روابط تاریخی دو کشور و پیشرفت مناسبات اقتصادی در ۳۰ سال اخیر را بستری مناسب برای توسعه همکاری های مشترک در داخل ایران عنوان کرد و گفت: از سال ۲۰۱۳ تا سال گذشته به علت کاهش قیمت نفت، حجم مناسبات دو کشور نیز کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۱۶ تا کنون به مرز ۴۰ میلیارد دلار نزدیک شده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و چین ضمن اشاره به رتبه خوب فرش صادراتی ایران در چین بر لزوم همکاری های بیشتر تولید کنندگان در جهت صادراتی شدن مبلمان و دیگر تولیدات ایرانی تاکید کرد و افزود: “در پسابرجام فرصت برای صادرات بیشتر و تولید مشترک فراهم آمده که باید جایگزین واردات محصول از چین شود.
وی اعلام کرد: باید به جای واردات از چین، به تولید مشترک در داخل ایران با تکنولوژی های نوین چینی بیاندیشیم.
مجید رضا حریری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و چین هم بر اهمیت نگاه به اشتغال زایی و صادرات مضاعف تولیدات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: حضور در نمایشگاه CIFF شانگهای نه تنها فرصت ارائه محصولات ایرانی بلکه زمینه ساز ایجاد شرکت های مشترک و استفاده از ماشین آلات نوین برای تولید محصولاتی با کیفیت جهانی در داخل کشور ایران است.
وی افزود: ۲۳ درصد از صادرات غیر نفتی ایران در سال گذشته و ۲۴ درصد سال جاری به چین بوده است که مواد خام عمده محصولات ارسالی می باشد، اما با عزمی جدی تر باید به طرف کالاهای ساخته شده و با ارزش افزوده بالاتر حرکت کنیم.
حریری افزود: برخلاف باورهای مردم ما، چین بازاری وسیع و ارزشمندی دارد و تولید کنندگان ایرانی باید ازاین فرصت پیش آمده استفاده کرده تا در رقابت با دیگر تولید کنندگان دنیا محصولات خود را به این کشور صادر کنند.
لی دی یانگ رئیس سازمان نمایشگاهی CIFF نیز از تولید کنندگان و فعالان صنعت مبلمان ایران دعوت کرد تا در نمایشگاه چین حضور پیدا کنند و فرصت های همکاری با شرکت های بین المللی را بررسی کنند.