جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

ملاقات با رئیس شورای توسعه تجارت چینگدائو مورخ 98/3/4

با عنایت به برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه بین المللی تجارت و سرمایه گذاری سازمان همکاری شانگهای از تاریخ 5-3 خرداد 98 و اعزام هیات تجاری به سرپرستی نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و عطف به پیگیریهای دبیرخانه این اتاق، آقای مجیدرضا حریری بعداز ظهر سه شنبه 98/3/4 ملاقاتی با رئیس شورای توسعه تجارت چینگدائو داشت.

عطف به هماهنگی های انجام گرفته توسط اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین نایب رئیس این اتاق مشترک که جهت برگزاری پاویون ایران در اعزام گردید، بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه با رئیس شورای توسعه تجارت چینگدائو ملاقات کرد و درخصوص مباحث تجاری و اقتصادی و رفع مشکلات موجود در زمینه تجارت به مذاکره پرداخت.

خانم Chu Lianyu رئیس شورای توسعه تجارت چینگدائو از حضور کشور ایران در نمایشگاه چینگدائو و ملاقات با نایب رئیس اتاق ایران و چین ابراز خوشنودی نمود و به معرفی استان چینگدائو و پروژه های قابل بحث در خصوص افزایش مراودات با ایران پرداخت. وی روابط تجاری با ایران را بسیار موثر دانست و از اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین تداوم این نشست های مشترک را خواستار شد.

رئیس شورای توسعه تجارت چینگدائو همچنین در خصوص افزایش همکاری های شورای توسعه تجارت چینگدائو با اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین ابراز امیدواری کرد و افزود رابطه بین این دو نهاد سبب بهبود کیفیت روابط تجاری بین دو کشور شده و امکان برگزاری نشست های تجاری بیشتری را ممکن می سازد.

در ادامه این نشست نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین به معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران پرداخت و  توضیح دادند که برای داشتن یک همکاری تجاری بلندمدت و با توجه به قوانین ایران بهتر است طرفین به سرمایه گذاری فکر کنند بعلاوه اینکه شرایط ایران در منطقه امکان تولید و صادرات به کشورهای همسایه را نیز فراهم می نماید. ایشان ایران را گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری معرفی کرد و در ادامه از شورای توسعه تجارت چینگدائو برای تشویق تجار و فعالین اقتصادی این منطقه برای بازدید از ایران و فرصت های سرمایه گذاری آن دعوت کرد.

در پایان نشست تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و شورای توسعه تجارت چینگدائو به امضا رسید.