جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نشست با هیات اعزامی از شورای توسعه تجارت بین الملل استان هوبی مورخ 98/8/4

نشست با هیات اعزامی از شورای توسعه تجارت بین الملل استان هوبی به سرپرستی نایب رئیس این شورا روز شنبه مورخ 98/8/4 با هدف توسعه روابط و بررسی شرایط سرمایه گذاری و بازار ایران در محل اتاق بازرگانی ایران و چین برگزار شد.

آقای مجیدرضا حریری رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین ضمن خوشامدگویی به هیات مذکور گفت: رابطه فرهنگی و تجاری ایران و هوبی بسیار دیرینه می باشد. ما اکنون در شرایط تحریم قرار داریم و مهمترین مشکل تجار ما مسائل بانکی است و می بایست در خصوص مشکلات راه حلی یافت.

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش روابط از طریق همکاری اتاق ایران و چین با اتاقهای بازرگانی استانهای مختلف چین گفت: تمام تلاش اتاق بر این است که در جهت ایجاد منافع مشترک، سرمایه گذاری مشترک در ایران به ویژه در سطح خرد و متوسط و افزایش روابط تجاری میان دو کشور بستر لازم را فراهم نماید تا در زمینه تجارت و سرمایه گذاری مشترک به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی افزود با توجه به حساسیت موضوع در زمان تحریم، خوشحال می شویم با شورای توسعه تجارت بین الملل چین و اتاق بازرگانی بین الملل چین در استان هوبی ارتباط بیشتری داشته باشیم و اگر در خصوص سرمایه گذاری مشترک نیاز به کمک و اطلاعات داشتند، اتاق آمادگی کامل برای ارائه اطلاعات و راهنمایی به دوستان چینی دارد.

دبیرکل اتاق خانم سمیعانی فرد، ضمن بیان شرایط خوب ایران افزود: هدف تجاری ایران صادرات به چین و برگزاری پاویون ایران در نمایشگاه های چین می باشد تا دانش و تکنولوژی و محصولات ایران را برای چینی ها به معرض نمایش بگذاریم.

وی در خصوص سرمایه گذاری چینی ها افزود: اگر شرکتی در سطح خرد و متوسط مایل به سرمایه گذاری در ایران باشد، می توانیم کمک کرده و دایرکتوری اطلاعات سرمایه گذاری را ارائه نماییم. وی همچنین در خصوص حضور در نمایشگاه های آتی در استان هوبی از طرف چینی خواست اطلاعات مربوط به رویدادها جهت بررسی به دبیرخانه اتاق ارسال گردد.

ژانگ ایمینگ، نایب رئیس شورای توسعه تجارت استان بین الملل استان هوبی ضمن ابراز خرسندی از بازدید ایران و فضای تجاری مطلوب کشور ایران از برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت: سفر به ایران فرصت خوبی برای بررسی فرصت های سرمایه گذاری، توسعه روابط تجاری، آشنایی با بازار ایران و جمع آوری اطلاعات در خصوص سیاست های سرمایه گذاری و فضای اقتصادی بود و امیدواریم که با اطلاعاتی که از فضای ایران در این سفر بدست آورده ایم برای گسترش روابط بیشتر استان هوبی و ایران برنامه ریزی داشته باشیم.

وی به معرفی استان هوبی پرداخت و گفت: هوبی یکی از بزرگترین استان های اقتصادی چین می باشد که در مرکز چین واقع شده است. این استان مرکز اقتصاد، صنعت، کشاورزی، صنعت هایتک، شیمیایی، کشتی سازی، ماشین های سنگین، آهن و استیل، صنایع روشنایی، محصولات الکترونیکی و خودرو می باشد. این استان همچنین مرکز لجستیک چین بوده و دارای بزرگراه های بسیاری می باشد. وی افزود: تولید ناخالص داخلی این استان در سال گذشته 6000 میلیارد دلار می باشد که هفتمین رتبه در چین را دارد.

وی حجم روابط تجاری ایران و استان هوبی را در سال گذشته 4 میلیون دلار اعلام نمود و گفت: شرکت های بزرگی در هوبی فعال می باشند که در ایران سرمایه گذاری کرده و در ایران قرارداد پروژه دارند و ما امیدواریم بتوانیم همکاریهای بیشتری با ایران داشته باشیم و از ریاست اتاق مشترک برای بازدید از هوبی و فضای باز تجاری این استان دعوت نمودند.

در پایان تفاهم نامه ای جهت همکاری های آتی فیمابین اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و شورای توسعه تجارت بین الملل استان هوبی امضا شد.