جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و استان سین کیانگ چین

نشست مشترک حزب کمونیست چین با حضور ریاست اتاق ایران و چین و اعضای هیات مدیره اتاق با میزبانی حزب موتلفه اسلامی در تاریخ 16/3/90 ، با هدف گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و استان سین کیانگ در محل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین برگزار شد.

در این نشست ریاست اتاق ایران و چین با اشاره به افزایش حجم مبادلات مستقیم ایران و چین به 30 میلیارد دلار در سال گذشته، بر افزایش روابط با استان سین کیانگ تاکید داشته و ابراز امیدواری کردند که با گسترش روابط تجاری دو طرف، این مقدار به 20 درصد افزایش پیدا کند.

ایشان ضمن تبریک ارتقاء نمایشگاه محلی ارومچی به نمایشگاه بین المللی آسیا-اروپا (اوراسیا)، شرکت در این نمایشگاه را گامی موثر در جهت گسترش روابط و معرفی کالاهای ایرانی به این استان دانستند.

در ادامه، مدیر کل بازرگانی حزب کمونیست، با تاکید بر تقویت روابط تجاری استان سین کیانگ با ایران اظهار داشتند که تقویت سرمایه گذاری در دو کشور، تشویق صاحبان صنایع برای شرکت در نمایشگاه صنایع ایران، حمایت و ارائه خدمات جهت شرکت در نمایشگاه اوراسیا برای ایرانی ها، افتتاح خط پرواز ارومچی به مشهد را در راس برنامه های خود بعد از بازگشت به سین کیانگ قرار خواهد داد.

در ادامه معاون مدیر کل اداره بین الملل حزب کمونیست نیز با بیان اینکه نمایشگاه اوراسیا سکویی برای نشان دادن کالاهای ایرانی و معرفی آنها به چین خواهد بود، بر اهمیت این نمایشگاه تاکید داشته و شرکت در نمایشگاه اوراسیا و شناخت کالاهای مناسب جهت ارائه در استان را از موارد موثر در جهت پیشبرد در روابط دو کشور دانستند.

ایشان در پاسخ به عسگراولادی اظهار داشتند که موارد مطروحه توسط آقای عسگراولادی را پی گیری خواهند نمود. وی همچنین اعلام داشت که تشویق به سرمایه گذاری مستیم چینی ها در ایران و تلاش برای افتتاح خط هوایی باربری را در راس کارهای خود قرار خواهد داد.

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته توانسته ایم زعفران و پسته ایران را در استان سین کیانگ معرفی کنیم امسال نیز قصد داریم در نمایشگاه اوراسیا چرم، فرش و صنایع دستی ایران را عرضه نماییم.