جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

ملاقات اولین هیات اعزامی از کاشغر با نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین

نشست هیئت کاشغر ازاستان سین کیانگ با حضور آقای مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین و خانم سمیعانی فرد دبیر اتاق  روز دوشنبه  16/3/90 برگزار شد. در ابتدای نشست آقای اکبر گوپور، شهردار کاشغر پس از معرفی اعضای هیئت ، هدف ازاعزام این هیات را  معرفی شهرکاشغر و قابلیت های  سرمایه گذاری آن به تجار ایرانی دانست .

وی در ادامه سخنان به هفتمین دوره نمایشگاه مبادلات تجاری  که در تاریخ 28 ژوئن  درشهر کاشغر برگزار میشود اشاره نمود و برای حضوردر این نمایشگاه دعوت نمود.

آقای اکبر  با اشاره به اینکه شهر کاشغر سال گذشته ازسوی دولت مرکزی به یک منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شده تحولات  اقتصادی آنرا بسیار سریع دانست و از اتاق ایران و چین خواست جهت گسترش روابط  دو جانبه مسئولیت این امر را بر عهده بگیرد.وی همچنین تاکید کرد شهر کاشغر با  جمعیتی بالغ بر 3/1 میلیون نفر و با قابلیتهای فرهنگی و اقتصادی بهترین مکان برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی میباشد .

آقای اکبر اظهار داشت تمام تلاش خود را برای گسترش روابط بهتر بین کاشغر وایران  به کار خواهد بست و از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در این شهر حمایت خواهد نمود .وی افزود سرمایه گذاری تجار ایرانی در کاشغر شرایط حضور تجار کاشغر برای سرمایه گذاری در ایران را فراهم خواهد نمود.

آقای حریری ارتباط تجاری با استان سین کیانگ را بسیار پررنگ و نزدیک ارزیابی نمود و اظهار داشت در پنج سال اخیر رابطه ایران با این استان بسیار نزدیک بوده و به دلیل اشتراکات فرهنگی  و نزدیکی به این استان برای گسترش هر چه موثرتر آن برنامه های ویژهای در نظر گرفته ایم. آقای حریری به ایجاد کمیته ای اشاره کرد که جهت تسهیل روابط دوجانبه در اتاق  مشترک ایران –چین ایجاد شده است.

نایب رئیس اتاق ایران و چین گفت با تبدیل شدن کاشغر به منطقه ویژه ی اقتصادی  نوع محصولات آن نیز تغییر خواهد نمود ونسبت به همکاری در آینده ابراز امیدواری نمود اما در عین حال مشکل اصلی برای ایجاد  و گسترش روابط اقتصادی  موثر با کاشغر را راه های ارتباطی  بین ایران و این شهردانست . وی  اذعان داشت در خصوص این مسئله  مذاکراتی  با مقامات وزارت بازرگانی چین  انجام شده  و از آنها خواسته ایم برای ایجاد راه های ارتباطی ریلی اقدامات سریعتری انجام شود. وی برای حضور در مورد نمایشگاه  مبادلات تجاری کاشغر اظهار امیدواری نمود  و در پایان افزود اتاق ایران و چین  برای گسترش روابط  به تمام استان سین کیانگ تلاش خود را خواهد نمود.