جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

برگزاری نشست کمیسیون سرمایه گذاری با حضور مدیرکل دفتر سرمایه گذاریهای خارجی

در این نشست که در روز چهارشنبه 8 دی 89 در محل اتاق بازرگانی برگزار گردید.رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین جناب آقای عسگراولادی، ضمن خیر مقدم به اعضاء اتاق هدف اتاق ایران و چین را در آستانه سال 2011 تشویق سرمایه گذاران چینی به ایران خواند.

ایشان استراتژی اتاق ایران و چین را در سالهای 2010و2011 میلادی توسعه روابط غیر نفتی با رویکرد به صادرات و سرمایه گذاری مشترک دانستند و اظهار داشتند که اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین تاکنون سه پروژه موفق با مسئولین سازمان سرمایه گذاری داشته که شایسته تقدیر و احترام می باشد.
آقای سامان قاسمی مدیر کل سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران با اشاره به فعالیت های سازمان سرمایه گذاری، یاد آور شد: اگر فردی از خارج کشور بخواهد تامین مالی برای سرمایه گذاری کند، باید به سازمان سرمایه گذاری مراجعه کند، وی خاطرنشان کرد: این سازمان تضمین می کند که اگر در هر پروژه ای دولت باعث ایجاد ضرر شود، خسارت را پرداخت می کند، هم چنین تسهیل صدور ویزا برای سرمایه گذاران خارجی از دیگر وظایف سازمان است.
وی یکی از فعالیت های مشترک بین اتاق ایران و چین و سازمان سرمایه گذاری را برگزاری همایش ها و نمایشگاهها برشمرد که در این همایش ها ، سازمان سرمایه گذاری تلاش میکند ارتباط بین بخش خصوصی دو طرف را میسر کند.
آقای قاسمی حمایت از سرمایه گذاری در فضای تحریم ها را از دیگرحمایت های سازمان خود دانست و افزود: در سال 2009 ورودی سرمایه گذاری در کشورمان با 86 درصد رشد نسبت به سال قبل مواجه شد و با توجه به وضعیت دنیا ششمین کشور از نظر ورودی واقعی سرمایه به کشورمان هستیم. آقای قاسمی خاطرنشان گردید که با توجه به تحریمها بانک توسعه اسلامی شانسی برای تجار به شمار می رود و درباره تسهیلات بانک توسعه اسلامی توضیح دادند: ایران دومین سهامدار بانک توسعه اسلامی پس از عربستان است، اما در استفاده از منابع بانک، در بین 10 عضو این بانک، مقام اول را داریم.
وی تصریح کرد: اعتبارات پروژه ای این بانک در دو بخش، یکی ارائه اعتبارات به شرکت های بزرگ و دیگری کوچک تقسیم می شود که درخواست متقاضی پس از ارائه به سازمان برای استفاده از خدمات بانک، بررسی می شود و در نهایت پس از موافقت بانک می تواند از اعتبارات استفاده کند.
آقای مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین هم رابطه بین اتاق ایران و چین و سازمان سرمایه گذاری خارجی را به صورت منظم و تعریف شده عنوان کرد و گفت: دفاتری به نام خدمات سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری خارجی ایجاد شده که اگر سرمایه گذار، پروژه خود را در آن دفتر مطرح کند، برای اجرا و پیگیری به سایر نهادها و سازمانهای دولتی بی نیاز خواهد بود.
به گفته وی وجود این دفتر بسیار مفید است و یکی از بزرگترین دغدغه های سرمایه گذاران را که مراجعه های مکرر به سازمان های مختلف است، برطرف می کنند.
آقای حریری گفت: زیر ساخت های سرمایه گذاری فراهم شده، اما تجار و بازرگانان فضای اقتصادی کشور را به خوبی درک نکرده اند و منتظر سرمایه گذاران خارجی هستند تا در پروژه هایی که مطرح می کنند، سرمایه گذاری کنند.
وی یکی از تعریف های نادرست برای ارائه طرح توجیحی را تنها گرفتن وام بانکی ارزیابی کرد و افزود: تجار و بازرگانان معمولا” طرح توجیحی خوبی برای پروژه هایشان تعریف نمی کنند که باعث ترغیب سرمایه گذاران خارجی به فعالیت سرمایه گذاری در کشورمان شود.
وی ارائه طرح توجیحی کارآمد را نیاز به تمرین مکرر دانست و از بازرگانان خواست تا از فضای واقعی که در حال حاضر در سازمان سرمایه گذاری برای حمایت و رشد فعالیت های سرمایه گذاری ایجاد شده است به خوبی استفاده کنند.
آقای حریری هم چنین سیاست های مشوق سرمایه گذاری اخیر دولت چین برای سرمایه گذاری در سایر کشورها را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاران چینی و توسعه مطلوب روابط دو کشور خواند.
خانم مستوفی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری این اتاق نیز خاطرنشان گردیدند که قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین و ایران در وب سایت اتاق ایران و چین موجود است و افرادی که دارای پروژه های سرمایه گذاری می باشند می توانند پروژه های خود را بطور مستقیم به سازمان سرمایه گذاری و یا اتاق مشترک جهت طرح در مجامع بین المللی بفرستند.
سپس نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و چین و سازمان سرمایه گذاری ایران به پاسخگویی به سئوالات اعضاء  پرداختند.
11dey89-21
11dey89