نمایشگاه واردات و صادرات چین موسوم به کانتون اولین بار در سال 1957 برگزار شد و هر ساله طی دو دوره پاییزه و بهاره در گوانجو چین برگزار می گردد.
کانتون یکی ازبزرگترین ، جامع ترین نمایشگاههای چین با پیشینه طولانی و در سطح وسیع می باشد که بیشترین تعداد خریداران خارجی و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.
بیش از 24 هزار شرکت معتبر و برتر تجاری خارجی با ظرفیت های بسیار خوب مالی و اعتباری در این نمایشگاه شرکت می کنند که برخی از آنها شامل شرکتهای تجاری خارجی، تولیدکنندگان ، موسسات علمی تحقیقاتی، شرکتهای سرمایه گذاری خارجی، شرکتهای خارجی و شرکت های خصوصی می باشد.
این نمایشگاه فرصتی مناسب جهت صادرات و واردات همراه با الگوهای تجاری متنوع و انعطاف پذیر می باشد.
فعالیتهای مختلف تجاری از جمله همکاریهای اقتصادی و تبادلات اقتصادی و فنی ، بازرسی کالا، بیمه،حل و نقل ، تبلیغات، مشاوره و غیره نیز بطرق مختلف ضمن برپایی نمایشگاه انجام می گردد.
دوره گذشته (اکتبر2013) این نمایشگاه در فضایی به وسعت 1160000 متر مربع وبا حدود 60 هزارغرفه برگزار شد .
نزدیک به 190 هزار خریدار خارجی در این دوره (صدودوازدهمین) حضور داشتند و حجم معاملات تجاری پاویون چین تقریبا به 33 میلیون دلار رسید.
این نمایشگاه در سه فاز در زمینه های فعالیت زیر برگزار می گردد:
فاز | تاریخ | زمینه |
فاز 1 | 19-15 آوریل 2014 ( 26 الی30 فروردین 93) | الکترونیک و لوازم برقی خانگی، لوازم روشنایی،خودرو وقطعات خودرو،ماشین آلات،ابزارآلات و سخت افزار،مصالح ساختمانی،محصولات شیمیایی،پاویون بین المللی |
فاز 2 | 27-23 آوریل 2014 (3 الی 7 اردیبهشت93) | کالای مصرفی،تزئینات خانگی،هدیه |
فاز 3 | 5-1 آوریل 2014 (11 الی 15 اردیبهشت93) | پارچه و پوشاک،کفش،لوازم اداری و کیف و چمدان،دارو و لوازم آرایشی بهداشتی پزشکی،مواد غذایی،پاویون بین المللی |
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت www.cantonfair.org.cn مراجعه نمایند.