جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

نشست اتاق بازرگانی ایران و چین و هیات اعزامی از شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن

نشست اتاق بازرگانی ایران و چین و هیات اعزامی از شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن با هدف یافتن راههای گسترش همکاری و سرمایه گزاری بین ایران و شنزن روز شنبه 2 آذر 92 با حضور هیات رئیسه اتاق ایران و چین و مقامات  شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن  برگزار گردید.
حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین با اشاره به تاریخچه تاسیس اتاق مشترک ایران و چین گفت: با شروع فعالیت اتاق مشترک ایران و چین از سال 2000 اکنون بیش از 6 هزار اشخاص حقیقی و حقوقی از فعالین بازرگانی و صنعتی به عضویت این اتاق درآمده اند و اکثر این شرکت ها با چین فعالیت اقتصادی دارند.

وی گفت اتاق ایران و چین طی این سالها با اکثر شهرهای چین  قرارداد همکاری امضا نموده و به عنوان همتای ایرانی شورای توسعه تجارت بین المللی دراستانهای مختلف چین به رسمیت شناخته شده است.
وی با اشاره به ملاقات اخیر روسای اتاق ایران و چین و شورای توسعه تجارت بین المللی چین  گفت در این ملاقات آقای عسگراولادی به عنوان عضو افتخاری کمیته CCPIT  چین پذیرفته شدند.
نایب رئیس اتاق ایران و چین روابط اتاق مشترک با شورای توسعه تجارت بین الملل دراستانهای مختلف چین را بسیار مطلوب  و مثبت دانسته و این سازمان را به عنوان دوست قدیمی اتاق ایران و چین معرفی نمود.
حریری  ضمن اشاره به رابطه طولانی مدت با استان گواندونگ به فرصتهای همکاری با این استان تاکید کرد و ابراز امیدواری نمود که  این دیدار نقطه آغاز روابط دوستانه ایران و شهر شنزن  گردد.
Xuewen He رئیس شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن ضمن تشکر از تلاش اتاق مشترک ایران و چین در روابط ایران و چین و پروژه های سرمایه گذاری گفت علیرغم گسترش روابط تجاری دو کشور در گذشته در چند سال اخیر وضعیت بین المللی و نوسان نرخ دلار موجب کاهش پروژه های سرمایه گذاری شده است و هدف ما از حضور در ایران  بررسی مشکلات و یافتن راههای جدید سرمایه گذاری و افزایش همکاری  شنزن با ایران می باشد.
وی گفت شنزن در زمینه واردات و صادرات طی 20 سال اخیر جایگاه اول در چین و جایگاه اول جهان درزمینه سرمایه گذاری  را ازآن خود نموده ودر  بیش از هزار شرکت درکشورهای مختلف  سرمایه گذاری کرده است.
وی گفت شنزن شهری با فناوری هایتک و در زمینه فناوری اطلاعات از  جایگاه مهمی در استان گواندونگ برخوردار است .
وی در ادامه بر  توانمندیهای این شهر در زمینه  تولیدات کامپیوتر و موبایل و فناوری اطلاعات  و ساختمان سازی و علاقمندی شرکتهای چینی برای همکاری با ایران تاکید نمود.
حریری پیشنهاد نمود جهت آگاهی از مشکلات  موجود در روابط تجاری بین  شرکتهای دو منطقه  شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن نماینده ای به اتاق مشترک معرفی نماید تا بعد از بررسی مسائل راه کارهای اتخاذ و اجرا گردد.
وی در ادامه با اشاره به ملاقات اخیر مقامات ریاست مجلس شورای اسلامی  و ریاست جمهوری خلق چین گفت چشم اندازی که برای روابط دو کشور تعریف شد نسبت به امروز مثبت و مطلوب می باشد و خاطر نشان نمودند در جلساتی که هیات ایرانی در چین داشت مسائل موجود بحث و بررسی گردید و راهکارهایی ارائه شد.
حریری ادامه داد ایران در حال حاضر با مشکلات اقتصادی فراوانی درعرصه بین المللی مواجه است اما در آینده ای نه چندان دور فشارهای فعلی را نخواهیم داشت  و توصیه ما به شرکتهای چینی اینست که از بازار بکر ی که اکنون در اختیارشان است استفاده نموده و به جای صرفا خرید و فروش در پروژه های سرمایه گذاری شرکت کنند.
نایب رئیس اتاق ایران وچین نقش شورای توسعه تجارت بین المللی شنزن را در تشویق شرکتهای چینی برای سرمایه گذاری در ایران مهم  دانست.