جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش ملاقات رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با نایب رئیس شورای توسعه تجارت بین المللی استان ججیانگ

حجم تجارت فرامرزی بین ایران و چین از مرز ۴۰ میلیارد دلار گذشت.
اسدالله عسگر اولادی رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران وچین اعلام کرد: مبادلات اقتصادی ایران وچین از مرز ۴۰ میلیارد دلار گذشت و ما سعی در رساندن این رقم به ۵۰ میلیارد دلار در آینده هستیم و نگاه اقتصادی ایران به چین رویکردی ۵۰ ساله می باشد.
او این خبر را در نشستی که عصر ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ در اتاق بازرگانی ایران وچین و با هدف توسعه همکاری های اقتصادی استان ججیانگ چین انجام شد، بیان کرد.
عسگراولادی در ادامه افزود: سه کنسولگری ایران در چین در شهرهای گوآنجو، هنگ هنگ و شانگهای هستند که آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری های اقتصادی و سهولت هرگونه سرمایه گذاری در ایران به آنان اعلام شده است.
او در پایان سخنانش ضمن اعلام همکاری برای ورود ۱۱۵ نفر از سرمایه گذاران استان ججیانگ در ۲۳ می، از علی دهقانی رایزن اقتصادی ایران وچین، تشکر ویژه کرد و اظهار داشت: شرکت های ایرانی آمادگی هرگونه تبادلات اقتصادی را با سرمایه گذاران چینی دارند.
شو یونگ معاون اول رئیس ccpit استان ججیانگ نیز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری های اقتصادی ایران و چین، از فعالیت های کنسولگری های ایران در چین و رایزن اقتصادی ایران در چین تشکر کرد و اظهار داشت: در ۲۳ می هئیت ۱۱۵ نفره ای از چین به ایران سفر خواهند کرد و امیدواریم در پی نشست هایی که با حضور نمایندگان ۵۴ شرکت چینی انجام می شود، شاهد همکاری های روز افزون بخش خصوصی دو کشور باشیم.
او همچنین از اتاق بازرگانی ایران و چین برای بسترسازی گسترش تجارت و همکاری های اقتصادی بین دو کشور، تشکر ویژه کرد.
در پایان این مراسم، هدایایی بین هئیت چینی و اتاق بازرگانی ایران چین به رسم یادبود رد و بدل شد.