جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نمایشگاه ارومچی











گزارش حضور  هیات تجاری و بازرگانی اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در هجدهمین دوره نمایشگاه بازرگانی و تجارت خارجی ارومچی چین (1-5 سپتامبر 2009)




اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین بدنبال اجرای سیاستهای تدوین شده توسط هیات مدیره و در راستای وظایف تعریف شده قانونی در ارتباط با شرکت در نمایشگاه های بین المللی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی و بنا بر تقاضاهای وزارت بازرگانی چین ، کمیته اقتصادی دولت خود مختار استان سین کیانگ و مدیریت نمایشگاه بین المللی ارومچی برای اولین بار به همراهی بیست نفر از فعالین اقتصادی و صادرکنندگان کالاهایی از قبیل قالی دستباف، قالی ماشینی، صنایع دستی، زعفران و خشکبار در فضایی به وسعت 200 متر مربع از 10-14 شهریور 1388 در این نمایشگاه حضوری فعال پیدا نمود  که مورد استقبال بازدیدکنندگان و مقامات محلی قرار گرفت.  هیات ایرانی را  آقای عسگراولادی رئیس اتاق  و  آقای حریری نایب رئیس و خانم سمیعانی  دبیر اتاق  در نمایشگاه ارومچی همراهی  نمودند.

88/6/8

ساعت 19:30 ضیافت شام به میزبانی آقای Sun Zhenxiao قائم مقام دپارتمان بازرگانی سین کیانگ.

این ضیافت  با حضور مدیریت اتاق بازرگانی ایران وچین   ، کلیه اعضائ هیئت ایرانی و آقای Wang Liping (رایزن بازرگانی سفارت چین در ایران)، آقای Sun Zhenxiao کارشناسان بازرگانی دولت محلی برگزار گردید.

آقای Sun ضمن خوشامدگویی به مناسبت اولین حضور هیات ایرانی در نمایشگاه ارومچی از مدیریت اتاق ایران و چین جهت برگزاری این رویداد تشکر و قدردانی و اظهار امیدواری نمودند که این نمایشگاه فصلی جدید در روابط ایران و سین کیانگ ایجاد نماید.

آقای عسگراولادی نیز ضمن اشاره به روابط دوجانبه ایران و سین کیانگ و اشتراکات دو منطقه و اهمیت حضور هیات ایرانی آرزو کردند که هیات ایرانی در این سفر به توفیقات قابل قبولی  دستیابد تا راه برای حضور دیگران هموار گردد..

سه شنبه 10/6/88 (1 سپتامبر 2009)

ساعت 10:30 صبح افتتاحیه در محل نمایشگاه برگزار گردید : اهم مطالب ارائه شده عبارت بودند از :

معاون دولت محلی سین کیانگ:

ضمن خوشامدگویی اشاره نمود که سین کیانگ بخش از جاده ابریشم قدیم بوده و دریچه ای به غرب محسوب می شده است .  از سال 1992 توجه ویژه ای به این منطقه ابراز و تا کنون  17 دوره موفق از این نمایشگاه را پشت سر گذاشته ایم. این نمایشگاه پلی جهت ارتباط تجار با یکدیگر می باشد . وی  به روابط دوستانه چین با دیگر کشورهای آسیا اشاره نمود وآنرا باعث افزایش تجارت منطقه ای دانست .

معاون وزیر بازرگانی چین، آقای Yi Xiaozhun نیز در سخنان خود بیان داشت که :

که سین کیانگ نقش مثبت و مهمی را در استقلال و توسعه روابط خارجی چین ایفا می نماید در سال 2008 صادرات و واردات آن 2/22 میلیون دلار آمریکا بوده که 12 همین رتبه را در سطح جهان دارا می باشد.

ملاقات هیئت ایرانی با  با معاون دولت محلی سین کیانگ آقای Hu Wei

آقای Hu Wei حضور هیات ایرانی با حمایت اتاق بازرگانی ایران و چین ارج نهاد و ابراز امیدواری نمود که  پس از این نمایشگاه روابط جدیدی از همکاری بین ایران و سین کیانگ آغاز شود. آقای عسگراولادی نیز اعلام داشتند که ما امیدواریم و تلاش می کنیم که روابط خود را با سین کیانگ افزایش

دهیم و تنها مشکلی که در توسعه این روابط وجود دارد ترانزیت و حمل کالا می باشد. ما می بایست از طریق کشورهای همسایه راه جدیدی بر توسعه روابط و خط آهن بین دو کشور ایجاد کنیم در ادامه خاطرنشان کردند که با توجه به اینکه اعضای اتاق ایران و چین بیش از 4500 نفر می باشد و با توجه به روابط و مشترکات ایران و سین کیانگ ما امیدواریم ظرف 2 سال آینده این روابط 2 میلیون دلار گردد

طرف چینی نیز در خصوص توسعه روابط دو کشور گفت که  تلاش خواهند  کرد که حداقل 15% افزایش روابط تجاری را در سال آینده داشته باشیم .وی گفت  ساخت و ساز راه آهن را نیز در آخر سال 2009 آغاز خواهند نمود. این مسیر  برای سین کیانگ و تاجیکستان راه سازی شده است . وی قول داد که در سال آینده در محل جدید نمایشگاه سالنی به ایران اختصاص داده شود .

ملاقات با آقای Li Fengchen ، دبیرکل مرکز تجارت بین المللی

.

آقای Li Fengchen بیان کرد  که با توجه به موفقیت جغرافیایی و نزدیکی دو منطقه امکان همکاری مشترک در سطح بالا موجود می باشد، ایشان به کشاورزی ارومچی نیز اشاره نمودند و اعلام داشتند که محصولات کشاورزی در این استان در سطح بسیار بالایی می باشد .

آقای عسگراولادی در این ملاقات بیان داشت   که چنانچه نتایج سفر هیات ایرانی در این دوره موفقیت آمیز باشد قطعا” مورد استقبال سایر اعضاء نیز قرار خواهد گرفت.

مذاکره رودرو بین تجار ایرانی و چینی

در ملاقات رودررو که در محل هتل شرایتون برگزار گردید بسیاری از شرکتهای چینی و شرکت کنندگان در نمایشگاه حضور داشتند. لیست هیات ایرانی نیز در محل موجود و تعدادی از شرکتهای چینی منتظر شرکتهای مرتبط ایستاده بودند  این برنامه 5/1 ساعت به طول انجامید.

هیئت ایرانی  از Yongchang Sekisui Composites Co, ltd بازدید نمود . این کارخانه در زمینه لوله های آبی و نفتی فعالیت دارد و هم اکنون با داشتن 5 شعبه در چین به 10 کشور از دنیا صادرات دارد.

چهارشنبه 11/6/88 (2 سپتامبر 2009)

مدیریت اتق بازرگانی ایران وچین و نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن  در سمینار سرمایه گذاری سازمان همکاریهای شانگهای در محل هتل شرایتون حضور نیز شرکت نمود . این اجلاس از سال 2003 برای 6 مرتبه برگزار گردیده است و اهم مباحث مربوطه در آن حمل و نقل، سرمایه گذاری، فاینانس، منابع انرژی و سایر منابع می باشد و نقش مهمی را در پیشرفت تجارت چین ایفا می نماید و مهمانان خاصی که از مهمترین مقامات اقتصادی چین هستند در آن شرکت می کنند هدف از این سمینار این است که غرب و جنوب آسیا در آینده بتوانند با اتحاد با چین همکاری اقتصادی خود را توسعه بخشند.

آقای عسگراولادی نیز در این سمینار سخنرانی ارزشمندی را ایراد نمودند و در این سخنرانی پیشنهاد همکاری  اتاقهای  بازرگانی کشورهای عضو و سازمان کنفرانس شانگهای را نمودند که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت .

در ابتدای این سمینار مدیر بازرگانی و دبیر کمیته بازرگانی استان سین کیانگ، نایب رئیس دولت محلی استان سین کیانگ به معرفی این سمینار و سوابق آن پرداختند.  سایر سخنرانها به شرح زیر می باشد:

رئیس دولت ایغور سین کیانگ، دبیر سازمان همکاریهای شانگهای، معاون وزیر بازرگانی چین، رئیس کمیته فرعی قرقیزستان در سازمان همکاری شانگهای، مدیرعامل تبادلات و توسعه وزارت صنایع و بازرگانی قزاقستان رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان، افغانستان  سخنرانی نمودند .