جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نمایشگاه شیامن





گزارش حضور هیات عالیرتبه اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت شیامن11-8 سپتامبر 2009

 

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین با توجه به فرصتهای موجود جهت سرمایه گذاری در ایران پس از بررسی های لازم با هیاتی عالیرتبه متشکل از 50 نفر از متخصصین در خصوص سرمایه گذاری در ایران  در نمایشگاه سرمایه گذاری شیامن شرکت نمود .

پاویون ایران در فضایی به وسعت  126 متر جهت معرفی فرصتهای سرمایه گذاری ایران و معرفی پروژه های شرکتها به سرپرستی اتاق ایران وچین تشکیل گردید .

شنبه 8 سپتامبر ( 17 شهریور)

نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت شیامن با حضورخانم Wui معاون نخست وزیرچین وآقایChen Jiang معاون وزیر بازرگانی چین و سایر مقامات عالیرتبه از چین و سایر کشورها در ساعت 10 صبح افتتاح گردید و آقای عسگر اولادی نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در جایگاه ویژه حضورداشتند.

سپس سمینارهای جانبی درخصوص سرمایه گذاری برگزارگردید که اعضائ هیئت مدیره اتاق  آقایان عسگراولادی،حریری،امینی،باپیری و خانم مستوفی و تعدادی نیز از اعضای هیئت ایرانی دربرخی از این سمینارها حضور بهمرساندند.

برپایی روز ایران — چهارشنبه 9 سپتامبر ( 18 شهریور )

مراسم روز ایران با حضور آقایان Wang Liping ,Song و Jia Huai ،قائم مقام مدیر کل دپارتمان بازرگانی و اطلاعات CCPIT ، و اعضائ هیئت مدیره اتاق وسخنرانی مقامات چینی و ایرانی  برگزار گردید که مورد استقبال بیش از 100 نفر  از شرکت کنندگان قرار گرفت .

ملاقات با معاون وزیر بازرگانی چین جناب آقای Chen Jiang

مورخ 9سپتامبر (18 شهریور)

هیئت مدیره اتاق در خلال حضور در شیامن با معاون وزیر بازرگانی چین نیز ملاقات و به مسائل مورد علاقه دو طرف و مشکلات فی مابین رسیدگی نمود .

آقای Chen ، اتاق بازرگانی ایران و چین را پل روابط اقتصادی دو کشور دانسته و اعلام دانستند که قطعا” رشد روابط بدون تلاشهای اتاق ایران و چین امکان پذیر نبوده است.

ایشان همچنین  حضور اولین بار هیات ایرانی را در نمایشگاه شیامن بسیار مثبت ارزیابی نمود و روابط دو کشور را برای سرمایه گذاری مناسب دانستند ..




سمینار “معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در ایران”
مورخ 9 سپتامبر ( 18 شهریور )

در این سمینار که با حضور هیئت ایرانی و مقاماتی از سفارتخانه های دو کشور برگزار گردید بیش از 80 شرکت چینی برای شنیدن پیشنهادهای طرف ایرانی حاضر گردیدند. در این سمینار برخی از صاحبان پروژه از ایران از جمله جناب آقای شهنازی زاده معاون محترم وزیر نفت سخنرانی نمودند.
همچنین از طرف چینی  آقای Song  سخنان قابل توجهی ارائه نمود  و اعلام داشتند که با توجه به منابع متعدد  نفت ،گاز،معادن در ایران  دو کشور  خصوص ساخت و سازوتجهیزات زیر بنایی  قابلیت های همکاری زیادی دارند و پروژه های عمرانی مانند مترو تهران ،سد طالقان و نیروگاه اراک توسط شرکتهای چینی علاوه به تسهیلات برای شهروندان ایرانی،به رشد روابط دو جانبه دو کشور نیز کمک کرده است .

سرکار خانم مستوفی  نایب رئیس اتق بازرگانی ایران وچین نیز  به سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن درایران ، پروژه های انجام شده و آمار و ارقام آن پرداختند (توضیح : جهت دستیابی به متن کامل سخنرانی ایشان می توانید با دبیرخانه اتاق بازرگانی ایران و چین ارتباط برقرار نمایند.)

جناب آقایWang Lipingرایزن محترم اقتصادی و بازرگانی سفارت چین در ایران با ارائه مستندات و آمار و ارقام شرایط سرمایه گذاری در ایران را تشریح نموده و به عنوان یک چینی در داخل ایران از شرکتهای چینی جهت سرمایه گذاری در ایران دعوت نمودند.

جناب آقای شهناززاده ، معاون محترم وزیر نفت .
ایشان ضمن معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت نفت به معرفی بخشی از پروژه های نفت و پتروشیمی در ایران پرداختند.
جناب آقای فاضلی
ایشان به معرفی پروژه های  نیروگاهی و صنعت  برق درایران پرداختند .
جناب آقای کوده ئی کارشناس محترم سازمان سرمایه گذاری  مسائل مربوط به قوانین سرمایه گذاری در ایران و تسهیلات  جهت شرکتهای سرمایه گذار خارجی را بطور کامل تشریح نمودند

در ابتدا Zhangwei ضمن خوشامد گویی به هیات ایرانی به سفرهای قبلی خود به ایران اشاره نموده و قابلیتهای ایران را برای همکاری مشترک مثبت ارزیابی نمودند .
آقای عسگر اولادی نیز از حمایت CCPIT در سالهای پس از تاسیس شورای مشترک تشکر نموده و اعلام داشتند که امیدواریم با همکاری مشترک این مبلغ ظرف مدت 1 سال آینده به 2 برابر افزایش یابد .ایشان ضمن اشاره به سفر به ارومچی و حضور هیات ایرانی در نمایشگاه ارومچی اظهار داشتند که ما بر این باوریم که 8 کشور عضو سازمان همکاریهای شانگهای در فواصل زمانی مشخص جلسات مشترکی در یکی از کشورهای عضو داشته باشند تا بخش خصوصی کشورهای عضو نیز فرصت پیشرفت بیشتر داشته باشند و اعلام نمودند که با توجه به استقبال کشورهای همسایه در ارومچی و طرح این موضوع توسط ایشان با عنایت ه حضور نمایندگان سازمان همکاریهای شانگهای و سمینار برگزار شده امیدواریم که این مهم هر چه سریعتر تحقق پیدا کند.
ایشان در خصوص بحث سرمایه گذاری نیز اعلام داشتند که ایران به عنوان پلی برای کشورهایCIS  می تواند اقدام نموده و اتاق مشترک ایران و چین از هیچ کمکی فرو گذار نخواهد نمود.
آقای Zhangwei از پیشنهاد خوب آقای عسگراولادی و همچنین سخنرانی ارزنده ایشان در سمینار صبح تشکر نموده و اعلام داشتند که پیشنهاد آقای عسگراولادی را در دستور کار خود قرار خواهند داد و گفتند که با توجه به زمینه های همکاری مشترک رشد روابط مانند سالهای گذشته بسیار زیاد است که امیدواریم با تلاشهای اتاق بازرگانی ایران و چین بیشتر و بهتر شود .
ضمنا” نقش اتاق بازرگانی ایران و چین را غیر قابل انکار دانسته و گفتند که در سفر قبلی خود به ایران پس از اعلام مسائل بانکی ملاقاتهای زیادی با بانکها داشته اند که امیدوارند در حال حاضر مشکلی وجود نداشته باشد.
آقای عسگراولادی ایشان درخواست نمودند که با توجه به منابع و انرژی موجود در ایران در حال حاضر آماده سرمایه گذاری مشترک هستیم و ضمنا” اعلام داشتند که می بایست ارتباط  CCPIT و اتاق مشترک در خصوص مسائل حل اختلاف بین تجار نیز سیستماتیک گردد که معاون CCPIT از این پیشنهاد نیز استقبال بعمل آورد.