جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزیده اخبار با مراسم روز ملی ایران

 

 

احمدي نژاد در دفتر يادبود سالن چين در اکسپوي شانگهاي چه نوشت

شانگهاي – رييس جمهوري اسلامي ايران که به شانگهاي در شرق چين سفر کرده است بعدازظهر جمعه درپايان بازديد ار سالن چين در نمايشگاه اکسپوي شانگهاي در دفتر يادبود کشور ميزبان اين مجموعه نوشت : بشريت امروز بيش از هميشه نيازمند فرهنگ انساني و اخلاق والاي سرشار از عشق و عدالت است.

1

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به شانگهاي ، متن کامل دست خط رييس جمهوري در دفتر يادبود سالن چين به عنوان ميزبان نمايشگاه اکسپوي شانگهاي به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم
خوشحالم که در نمايشگاه فرهنگي اکسپو از غرفه چين بازديد کردم . تاريخ ، تمدن ، هنر و ذوق و پيشرفت هاي چين بخوبي در هم آميخته و فضاي مناسبي را ايجاد کرده است . حضور در اين غرفه تقديم احترام و علاقه قلبي به فرهنگ و تمدن کهن و مردم دوست داشتني چين است.
بشريت امروز بيش از هميشه نيازمند فرهنگ انساني و اخلاق والاي سرشار از عشق و عدالت و اميداست که در عمق وجدان دوملت ايران و چين و در زواياي فرهنگي اين دوکشور کهن موج مي زند.
از دست اندرکاران نمايشگاه و همه کسانيکه براي دوستي ، عدالت ، عشق ومحبت تلاش مي کنند ؛ سپاسگزارم و از خداوندمنان سعادت و سلامت و عزت همه ملت ها را آرزو مي نمايم.
محموداحمدي نژاد
رييس جمهوري اسلامي ايران
گزارش خبرنگار ايرنا حاکيست بازديد رييس جمهوري کشورمان از سالن چين حدود يک ساعت به طول انجاميد و در جريان اين بازديد بارها بازديدکنندگان چيني با نزديک شدن به رييس جمهوري به ابراز احساسات مي پرداختند.
احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران که از محبوبيت خاصي در ميان مردم چين برخوردار است نيز متقابلا با تکان دادن دست و لبخند زدن به ابراز احساسات بازديدکنندگان چيني و خارجي پاسخ دادند.

خبرگزاری ایرنا

 

 

 


حضور ايران دراکسپو شانگهاي فرصت مغتنمي براي گسترش فضاي همکاري با چين است

شانگهاي – وزير بازرگاني با تقدير از توجه رييس جموري به موضوعات فرهنگي واقتصادي وحضور وي در مراسم روز ملي ايران و بازديد از سالن کشورمان در اکسپو 2010 شانگهاي ، گفت : برپايي نمايشگاه و حضور دکتر احمدي نژاد فرصت مغتنمي است تا دوباره برفضاي همکاري ايران با ديگر کشورها تاکيد شود.

2

مهدي غضنفري ” در مراسم ديدار رييس جمهوري با ايرانيان مقيم چين ، افزود: ايران بعنوان يکي از کشورهاي اثر گذار نه تنها در خاورميانه بلکه در سراسر دنيا در مسير توسعه اقتصادي نيز گام هاي مهمي برداشته است.
مراسم روز ملي ايران امروز جمعه با حضور رييس جمهوري و جمعي از وزرا و مقامات چيني درشانگهاي برگزار شد ، رييس جمهوري شامگاه گذشته از تاجيکستان به شانگهاي وارد شد و امشب اين شهر را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش ايرنا، وي با استناد به اظهارات دکتر احمدي نژاد که در آن به قرابت وسابقه فرهنگي وتمدني ايران و چين اشاره کرده و آن را راهگشاي همکاري هاي فزاينده ميان دو کشور دانسته، افزود: رييس جمهوري همچنين از جاده ابريشم که قديمي ترين راه مواصلاتي تجاري ميان ملت هاي دو سوي قاره آسيا است بعنوان پيوند دهنده ي فرهنگ و قلب هاي ميان مردمان دو سرزمين نام مي برند.
وزير بازرگاني سپس به پيشرفت هاي اقتصادي کشور پرداخت و ادامه داد : رسيدن به توليد ناخالص ملي بيش از 850 ميليارد دلار و حجم تجارت 140 ميليارددلاري در سال 2009 و حفظ نرخ رشد مثبت برخلاف بحران مالي جهان گوشه اي از ارتقا اقتصادي ايران است.
وي سپس افزود: جمهوري اسلامي ايران بعنوان کشوري که داراي نيروي انساني جوان و تحصيلکرده ، ذخاير معدني سرشار ، تنوع آب وهوايي و توان کشاورزي ، صنعتي با فناوري و نوآوري بالا ،است ، آمادگي دارد تا درحهت شکوفايي همه ي ملل جهان همکاري موثر براي رسيدن به آرمان هاي صلح ، عدالت و انسان دوستي داشته باشد .
وزيربازرگاني با اشاره به افزايش روابط اقتصادي ميان ايران و چين تصريح کرد: اين روابط بتدريج در سال هاي گذشته گسترش يافته به نحوي که علاوه بر تجارت فراگير نزديک به 30 ميليار دلار مبادلات پروژه هاي مشترک فني و مهندسي و سرمايه گذاري در حال اجراست.
غضنفري در پايان سخنان خود همچنين از دولت کشور چين به جهت مديريت نمايشگاه اکسپو شانگهاي قدرداني کرد.
جمهوري اسلامي ايران در کنار نزديک به 200 کشور و سازمان بين المللي از دهم ارديبهشت ماه امسال در اکسپو 2010 شانگهاي چين حضور يافته است .
سالن ايران که نمادي از معماري اسلامي – ايراني است مورد استقبال بسيار بازديد کنندگان چيني وغير چيني قرار گرفته واز آن بعنوان يکي از 10 سالن پربيننده شانگهاي نام مي برند .
نمايشگاه 2010 اکسپوي شانگهاي بيش از چهار ماه ديگر داير است .

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1171545



 



حاشيه هاي بازديد رييس جمهوري از سالن ايران در اکسپوي شانگهاي
شانگهاي – رييس جمهوري کشورمان امروز جمعه و همزمان با روز ملي ايران در اکسپو 2010 شانگهاي با حضوردر سالن ايران مورد استقبال بسيار بازديد کنندگان داخلي وخارجي قرارگرفت.

3

پيش از ورود دکتر احمدي نژاد گروه هاي مختلفي ازمردم چين با قرار گرفتن در مسير اصلي حرکت خودروي حامل وي با تکان دادن پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران نسبت به حضور رييس جمهور ايران در کشورشان اداي احترام کردند .
  • * علاوه بر وزير بازرگاني بعنوان متولي سالن ايران اکسپو ، وزراي فرهنگ وارشاد اسلامي ، نيرو ، راه و ترابري ، اقتصاد و امور دارايي ، رييس دفتر رييس جمهوري و دستيارارشد وي و سايرمعاونان و مسئولان وزارتخانه هاي مختلف رياست جمهوري را دراين بازديد همراهي مي کنند. * سالن ايران در فضايي به وسعت دو هزارمتر مربع واقع شده و نماي اين سالن نمادي از هنراسلامي – ايراني است .
    * هنگام ورود رييس جمهوري به سالن ايران در بخش آسيايي اکسپو و در جوار کشورهاي لبنان و کره ، گروه چوب بازي ازاستان خراسان رضوي با لباس هاي محلي آن منطقه به اجراي برنامه ي سنتي پرداختند . اين گروه هنرهاي سنتي در روزهاي اخير به اجراي برنامه هاي متعدد هنري در سالن ايران پرداختند که با استقبال بسيار بازديد کنندگان مواجه شده است .
    *تعداد بسياري از خبرنگاران داخلي وخارجي با حضور در مسير هاي ورود رييس جمهوري به پوشش اين برنامه پرداختند ، ازدحام آنها براي گرفتن عکس و فيلم از رييس جمهوري به حدي بود که در بسياري ازموارد هيات همراه دکتر احمدي نژاد ،ازهمراهي با وي باز مي ماندند .

    * رييس جمهور با حضور در محل دار قالي در سالن ايران با عنوان ” يک گره تا همدلي ” و يک گره زدن به اين فرش دستباف سنتي نام خود را در ميان خيل کثير بافندگان فرش همدلي به ثبت رساند.
    به گزارش ايرنا ، هر گره ازاين فرش دستباف از ابتداي نمايشگاه اکسپو توسط يک بازديد کننده زده شده و قراراست اين فرش تا پايان نمايشگاه بافته شود . وزير بازرگاني نيز روز گذشته يک گره از فرش همدلي را بافت .
    * رييس جمهوري همچنين دفتر يادبود سالن ايران در اکسپو 2010 شانگهاي را امضا کرد .
    * احمدي نژاد همچنين از بخش هاي مختلف سالن دو هزار متر مربعي ايران ديدن کرد.
    * همزمان با بازديد رييس جمهوري تعدادي از هنرمندان جوان کشورمان با تن پوش هايي از بزرگان تاريخ ايران همچون داريوش ، آرش کمانگير ، زکرياي رازي ، ابوعلي سينا و … درخارج از سالن ايران و سپس درمسيرهاي عبوروي نمادي از تاريخ ايران را به نمايش گذشتند .
    * اين هنرمندان همچنين همزمان با اجراي مراسم روز ملي ايران که با حضور مقامات ايراني و چيني برگزار شد ، در سالن مراسم حضور يافتند .پوشش خاص وزيباي اين هنرمندان توجه بسياري ازبازديد کنندگان را به خود جلب کرد بنحوي که علاقه مندان زيادي درکنار آنها ايستاده و عکس گرفتند .
    * گروه هاي مختلف کودکان با پوشيدن لباس هاي سنتي و دردست گرفتن پرچم سه رنگ جمهوري اسلامي به رييس جمهوري اداي احترام کردند .
    * احمدي نژاد همچنين پيش ازخروج از سالن براي دقايقي به ابراز احساسات آنها پاسخ داد .
    * رييس جمهوري پيش از حرکت به سمت سالن برگزاري مراسم به ابراز احساسات بازديد کنندگان خارجي خارج از سالن ايران پاسخ داد .
    * احمدي نژاد همچنين نخستين مصاحبه ي درحاشيه سفر خود را پيش از مراسم رسمي روز ملي در ميان گروهي ازخبرنگاران انجام داد .
    * تاکنون چند رييس جمهوري به اين نمايشگاه آمده اند و همزمان با ورود مقامات خارجي به اکسپو تنها مقامات شانگهاي به استقبال آنها مي روند .
    *دکتر احمدي نژاد دربخشي از سخنراني خود بمناسبت روز ملي ايران که با حضورمقامات ايراني وچيني برگزار شد ، با بيان اينکه نامگداري اکسپو 2010 با عنوان ” شهر بهتر ، زندگي بهتر ” بسيار پر معنا بوده ، عنوان کرد : شهربهتر ، زندگي بهتر و اين آروزي تاريخي بشراست .
    احمدي نژاد افزود: اگر همه تلاش کنيم شهر بهتري بسازيم آنگاه کشور بهتري خواهيم داشت و کشورهاي بهتر جهاني بهترخواهند ساخت ، جهاني که در انتظار بشريت است و به دست موعود امم و انسان کامل و با ياري صالحان برپا خوهد شد همه زيبايي ها را به انسان هديه خواهد کرد .
    وي افزود: اين پيام روشن امروز ملت ايران است و دو ملت بزرگ چين و ايران که صاحب پايگاه هاي تمدن بشري هستند در کنار هم مي توانند در تحقق اين هدف گام بردارند .
    * دراين مراسم همچنين چند تن از مقامات چيني سخنراني کردند .
    * آيين روز ملي ايران با اجراي حرکت موزون چوب بازي توسط گروهي از هنرمندان ايراني به پايان رسيد .
    * انجام مصاحبه مطبوعاتي با خبرنگاران داخلي وخارجي و ديدار با ايرانيان مقيم چين ازديگر برنامه هاي رييس جمهوري در طول اين سفر روزه بشمار مي آيد .
    * احمدي نژاد ، شامگاه امشب شانگهاي را به مقصد تهران ترک مي کند .
    * اکسپو 2010 شانگهاي با مشارکت نزديک به 200 کشور و سازمان بين المللي ازدهم ارديبهشت ماه آغاز شده و به مدت شش ماه برپا است .



خبرگزاری ایرنا

 






احمدي نژاد : همکاري ايران و چين به نفع همگان است

شانگهاي – دکتر” محمود احمدي نژاد ” رييس جمهوري اسلامي ايران روابط ايران و چين را به نفع همگان دانست و گفت : ايران و چين مي توانند در دنياي برپايه دوستي ، محبت و عدالت همکاري گسترده تري داشته باشند

4





به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا ،رييس جمهوري که براي شرکت در مراسم روز ملي جمهوري اسلامي ايران در اکسپو 2010 شانگهاي چين به اين شهر بندري سفر کرده است ؛ روز جمعه در ملاقات ” يو شو جن ” دبير حزب کمونيست و بلندپايه ترين مقام اين شهر با وي گفت : ايران و چين دو ملت با تاريخ چند هزار ساله هستند .
رييس جمهوري با اشاره به وقوع حوادث گوناگون در طول تاريخ خاطر نشان کرد : به رغم بروز اين حوادث ايران و چين باقي مانده اند و اين مديون فرهنگ ، تمدن و هنر دو کشور است .
احمدي نژاد اظهار داشت: بخاطر اخلاق و ارزش هايي که بين ملت هاي ما رايج است هر حادثه اي پيش آيد، ايران و چين خواهند ماند .
رييس جمهوري ، محبت مردم چين نسبت به ملت ايران را بيانگر روابط تاريخي و فرهنگي ديرينه دو کشور دانست و از مقام هاي چيني براي برگزاري اکسپو جهاني شانگهاي قدرداني کرد .
در اين ملاقات ” يو شو جن ” YUSHUZHEN دبير حزب کمونيست شانگهاي استقبال مردم چين از غرفه ايران در نمايشگاه اکسپو 2010 را بسيار چشمگير خواند .
وي گفت : معماري سنتي در بناي غرفه ايران فرهنگ و تاريخ و هنر ايراني را جلوه گر ساخته است .
اين مقام چيني ابراز اطمينان کرد که با برپايي اکسپو شانگهاي آشنايي مردم چين با ايران بيش از گذشته خواهد شد .
در اين ديدار هدايايي از سوي مقام چيني به رييس جمهوري و متقابلا فرش نفيس ايراني از سوي رييس جمهوري به مقام چيني تقديم شد .

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1170836




 

 



احمدي نژاد : غرفه ايران در اکسپو شانگهاي مردمي ترين سالن است

شانگهاي- دکتر” محمود احمدي نژاد ” رييس جمهوري اسلامي ايران روز جمعه در حاشيه بازديد از سالن کشورمان در نمايشگاه اکسپو 2010 شانگهاي،گفت که غرفه ايران مردمي ترين غرفه در اين اکسپوي جهاني است.

5

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا، رييس جمهور با اشاره به شعار ” شهر بهتر ، زندگي بهتر ” که براي نمايشگاه اکسپوي شانگهاي چين انتحاب شده است ، خاطر نشان کرد:ترديدي وجود ندارد که ملت ايران براي اين موضوع حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

احمدي نژاد تصريح کرد : بايد همه علم ، فن آوري و پيشرفت هاي اقتصادي و صنعتي در خدمت تعالي انسان، کرامت انسان و در خدمت عدالت و مهرورزي قرار گيرد.
رييس جمهور اظهار داشت:بدون شک اگر عدالت نباشد مهرورزي نخواهد بود و اگر مهرورزي نباشد زندگي معنا پيدا نمي کند.
احمدي نژاد خاطرنشان کرد: زندگي در حقيقت، خلاصه شده است در يک کلام و آن هم عدالت و مهرورزي است.
رييس جمهور تاکيد کرد : معماري ، هنر ، صنعت ، ادبيات ، زندگي و انديشه ، علم و حکمت ،عدالت و منطق ايراني همه در خدمت مهرورزي و عدالت است.
احمدي نژاد گفت : در سالن ايران در اکسپو 2010 شانگهاي چين همه اينها در کنار هم در خدمت تعالي و رشد انسان هاست.
رييس جمهور افزود: قطره کوچکي از اقيانوس عظيم ملت ايران هستيم و همواره در کنار مردم در اين اقيانوس عظيم شناور بوده ايم.
گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا حاکي است ، تا دقايقي ديگر مراسم روز ملي ايران در اکسپو شانگهاي با حضور رييس جمهور آغاز مي شود.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1170835





ديدار رييس‌جمهور با تعدادي از ايرانيان، دانشجويان و تجار ايراني مقيم چين

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس‌جمهور كشورمان عصر امروز به وقت شانگهاي با تعدادي از ايرانيان و دانشجويان مقيم چين ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، به شانگهاي، در اين ديدار همچنين تعدادي از تجار ايراني و چيني نيز حضور دارند.
در اين ديدار علاوه بر رييس‌جمهور، صفري سفير ايران در پكن،‌ مشايي رييس دفتر رييس‌جمهور، ثمره‌هاشمي دستيار ارشد رييس‌جمهور و تعدادي از وزرا كه رييس‌جمهور را در جريان سفر به شانگهاي همراهي مي‌كنند حضور دارند.
در اين ديدار غضنفري وزير بازرگاني و صفري سفير ايران در چين سخنراني كردند.
رييس‌جمهور نيز قرار است در اين مراسم سخنراني كند.
خبرگزاری ایسنا






ایران در اکسپو، دست دوستی و برادری خودر ا به سوی همه ملت ها دراز می کند

دکتر محمود احمدی نژاد  در کنفرانس خبری در محل نمایشگاه اکسپو 2010 در شانگهای چین به نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و آن را رویداد بزرگ فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : امروز روز ملی ایران در اکسپو 2010 شانگهای چین است و “زندگی بهتر ، شهر بهتر” که شعار این اکسپو است ، در حقیقت آرمان همه بشریت است.
به گزارش ایرنا ،وی گفت : حضور هیات بلند پایه ایرانی در مراسم امروز تاکیدی بر این شعار است که شهر بهتر در سایه همدلی ، دوستی و عدالت برپا خواهد شد.
رئیس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری به موضوع تنوع فرهنگی و نه تقابل فرهنگی اشاره کرد و گفت : فرهنگ های بومی سرشار از پاکی ، صداقت ، محبت ، عدالت و انسانیت است.
رییس جمهوری اظهار داشت : مردم به دنبال کمال و رشد هستند و سیاستمداران زورگو علاقه ندارند که ارتباطات فرهنگی ملت ها برقرار شود. آنها می خواهند بجای دوستی ، دشمنی ها را رواج دهند و از برخی اختلافات سوء استفاده می کنند.
وی اکسپوی شانگهای را یک حرکت باارزش برای نزدیکی بین فرهنگ ها دانست و گفت : ایران در اکسپو چین دست دوستی و برادری خودر ا به سوی همه ملت ها دراز می کند.
وی همچنین از مردم چین و بازدیدکنندگان از اکسپو شانگهای دعوت کرد از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید کنند

www.shabanews.ir








همدلي، عدالت و مهرورزي مشخصه شهر برتر است
خبرگزاري موج – پيام دکتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهوري اسلامي ايران درباره برگزاري اکسپوي 2010 شانگهاي که به زبان‏هاي چيني و انگليسي ترجمه شده است، مورد توجه بازديدکنندگان سالن ايران در اکسپوي شانگهاي قرار گرفته است.

5

به گزارش موج، در اين پيام که در تابلوي بزرگي در قسمت ورودي سالن جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه اکسپوي شانگهاي به نمايش گذاشته شده است، رييس جمهوري اسلامي ايران همدلي، عدالت و مهرورزي را مشخصه “شهر برتر” دانسته است.

“شهر برتر، زندگي برتر” شعار نمايشگاه اکسپوي 2010 شانگهاي است که از يازدهم ارديبهشت ماه در اين شهر بندري در شرق چين گشايش يافته است.
بسياري از بازديدکنندگان از غرفه ايران در بدو ورود، لحظاتي را به خواندن اين پيام اختصاص مي‏دهند.
بسياري از بازديدکنندگان نيز با تهيه فيلم و عکس از پيام رييس جمهوري اسلامي ايران به نمايشگاه اکسپوي 2010 شانگهاي به ثبت و ضبط اين پيام مي‏پردازند.
رييس جمهوري ايران در پيام خود درباره برگزاري نمايشگاه اکسپوي شانگهاي خاطرنشان کرده است: همدلي، عدالت و مهرورزي مشخصه “شهر برتر” است. شهري که زندگي بهتر را نه فقط “با هم بودن” که “براي هم بودن” را معنا مي‏کند.
در اين پيام آمده است: چنين نگاهي موجب پديداري حيات طيبه، شکوفايي حقيقي و تعالي بشر و “آرمان شهري” آکنده از عشق، ايثار و تفاهم شده و امنيت و کرامت انساني را بر پايه ايمان معرفت و حکمت استوار مي‏سازد.
رييس جمهوري اسلامي ايران در پايان اين پيام خاطرنشان کرده است که افق نگاه آدمي در اين شهر “خداگونه شدن” است.
با گذشت حدود شش هفته از آغاز اکسپوي 2010 شانگهاي، همچنان سالن ايران با استقبال بازديدکنندگان مواجه است.

خبرگزاری موج






همكاري‌هاي ايران و چين به نفع همه ملت‌ها است
خبرگزاري فارس: رييس جمهور با بيان اينكه همكاري ايران و چين به نفع دو كشور و ساير ملت‌ها است، گفت: دو كشور داراي اشتراكات فراواني هستند كه مي‌توانند با استفاده از آن در برپايي صلح و امنيت جهاني نقش‌آفريني كنند.

6

‌به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در حاشيه روز ملي جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه اكسپو 2010 شانگهاي، در ديدار نماينده چين در اين نمايشگاه اظهارداشت‌: نمايشگاه اكسپو 2010 فرصت مناسبي است كه ملت‌ها با فرهنگ و ارزش‌هاي يكديگر آشنا شده و در جهت تعالي بيشتر از آن استفاده كنند‌.

وي در ادامه با بيان اينكه همكاري ايران و چين به نفع دو كشور و ساير ملت‌ها است، گفت: دو كشور داراي اشتراكات فراواني هستند كه مي‌توانند با استفاده از آن در برپايي صلح و امنيت جهاني نقش‌آفريني كنند.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و چين مي‌توانند در برپايي دنيايي سرشار از دوستي، محبت و برادري با هم همكاري كنند، گفت: ‌دو ملت و دو كشور ايران و چين از تاريخ و تمدن چندين هزار ساله برخوردار هستند و دو ملت علي رغم حوادث گوناگون تاريخي به خاطر فرهنگ‌، تمدن و هنر متعالي ماندگار شده‌اند.

* مردم چين علاقه فراواني به ملت ايران و احمدي‌نژاد دارند

نماينده چين نيز در اين نمايشگاه با خيرمقدم به ‌احمدي‌نژاد با اشاره به روابط تاريخي ايران و چين، اظهار داشت: تقويت هر چه بيشتر همكاري‌ها دو جانبه به نفع منافع ملي دو كشور است و اين نمايشگاه مي‌تواند نقش موثري در افزايش اين همكاري‌ها داشته باشد.
وي همچنين با اشاره به اينكه دو ملت از روابط فرهنگي برخوردار هستند، به استقبال مردم چين از ‌احمدي نژاد در سالن ايران اشاره كرد و گفت: مردم چين علاقه فراواني به ملت ايران به ويژه شخص جنابعالي دارند.
خبرگزاری فارس