جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزیده اخبار مرتبط با مراسم روز ملی اقتصاد ایران

روزانه 50 هزار نفر از سالن ايران در اکسپوي شانگهاي ديدن مي کنند

شانگهاي – مديرعامل شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران از استقبال بازديدکنندگان از اکسپوي 2010 شانگهاي از سالن جمهوري اسلامي در اين مجموعه خبر داد و گفت در روزهاي اخير به طور ميانگين روزانه 50 هزار نفر از سالن ايران در اين نمايشگاه ديدن کرده اند.

6

” کاظم اکبرپور ” روز جمعه در حاشيه بازديد رييس جمهوري کشورمان از سالن ايران در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار اعزامي ايرنا اظهار داشت : براساس بررسي هاي انجام شده به طور ميانگين روزانه50 هزار نفر از سالن جمهوري اسلامي ايران در نمايشگاه اکسپوي شانگهاي ديدن مي کنند.
وي استقبال بازديدکنندگان چيني و اتباع ساير کشورها از غرفه ايران را بيشتر از پيش بيني ها و حد انتظار دانست و گفت : معماري ايراني – اسلامي غرفه ايران و محتواي ارزشمند آن جذابيت سالن ايران را دوچندان کرده است .
پيام رييس جمهوري اسلامي ايران به نمايشگاه اکسپو که به سه زبان فارسي ، انگليسي و چيني در ورودي غرفه ايران نصب شده است توجه هر بيننده اي را به خود جلب مي کند.
همچنين تصويري از نماز عيد سعيد فطر به امامت حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي از جمله تصاويري است که بسياري از بازديدکنندگان به نظاره آن مي ايستند و حتي برخي با تهيه فيلم و عکس اين تصوير را ثبت و ضبط مي کنند.
مديرعامل شرکت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي ايران گفت : بسياري از بازديد کنندگان درخواست دريافت پيام رياست جمهوري به اکسپو را داشته اند که قرار است بزودي با تهيه بروشورهايي از اين پيام ، پيام اقاي احمدي نژاد به بازديد کنندگان از غرفه ايران داده شود.
سالن جمهوري اسلامي ايران در زميني به وسعت دو هزار متر مربع در بخش کشورهاي آسيايي نمايشگاه اکسپوي 2010 شانگهاي قرار دارد.


انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) / کد خبر 1160490







مراسم روز ملی اقتصاد ایران در اکسپوی چین

بخش خصوصي ايران و چين با تاکيد بر ناکارآمد بودن تحريم هاي غرب عليه ايران، پيش بيني کردند که حجم روابط تجاري ايران و چين تا 5 سال آتي به 50 ميليارد دلار برسد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهدي غضنفري در مراسم روز ملي اقتصاد ايران در شانگهاي گفت:  روابط ايران و چين يک رابطه ديرينه، پايدار و اساسي است و اشتراکات زيادي اين رابطه را در گذشته شکل داده و در آينده تداوم خواهد داد.به گفته وزير بازرگاني، وزارت بازرگاني ايران از رويکرد بخش خصوصي در ارتباط با همکاري با بخش خصوصي چين حمايت مي کند و هر جا نياز به پشتيباني دولت از تصميم و رويکرد جديد اتاق ايران و چين باشد، اين حمايت را خواهد داشت.
اين عضو کابينه دهم با اشاره به رشد حجم روابط دو طرف از 7 ميليارد دلار به بيش از 20 ميليارد دلار، گفت: ايران به دليل رشد اقتصادي اخير و درآمد سرانه اش پيام مهمي براي توليدکنندگان چين و کشورهاي مشابه دارد. ايران کالاهاي با کيفيت بالا و دوام خوب را مصرف مي کند، لذا نياز به مشارکت بالا در زمينه هاي کار بانکي و کار بيمه اي بين ايران و چين وجود دارد.
وزير بازرگاني با اشاره به برخي مشکلات سياسي بين ايران با برخي کشورهاي غربي گفت: همانطور که مي دانيد ايران با نوعي فشار رسمي و غيررسمي مواجه شده است، اما اين تحريم ها برخلاف منافع بنگاه هاي اقتصادي، توليدي و صنعتي فعال در کشورها است.
وي در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه اهداف انساني اجازه نمي دهد فرمول تحريم را عليه کشورها اعمال کرد.
به گفته غضنفري، در شرايطي که در تمام دنيا بر توسعه تجارت و بازبودن درها براي روابط تجاري تاکيد مي شود، شاهد برخي تحريم ها هستيم، اما عليرغم اين فشارها شرکت ها و بنگاه ها ادامه راه خود را در گفت و گو، تعامل و همکاري بيشتر مي بينند.
همچنين در اين همايش، اسدالله عسگراولادي، رئيس اتاق مشترک ايران و چين تصريح کرد: اتاق ايران و چين در طي 10 سال اخير توانسته جايگاه خود را در ارتقاي روابط دو کشور به اثبات برساند.
وي گفت: حجم روابط تجاري ايران و چين در 10 سال قبل 3.5 ميليارد دلار بود و رسيدن اين رقم تا مرز 30 ميليارد دلار، کار ساده اي نبوده است.
عسگراولادي از علاقمندي بسياري از کشورهاي منطقه به کار تجاري با ايران خبرداد و افزود: دستيابي به بازار ايران از سوي بسياري از کشورها به عنوان هدف دنبال مي شود و ما هم بايد از اين مساله بهترين بهره برداري را داشته باشيم.
وي بار ديگر «سرمايه گذاري مشترک» بين دو کشور را مورد تاکيد قرار داد و افزود: داشتن «حمل و نقل مشترک» نيز يکي از ضروريات است. همچنين دو کشور مي توانند در زمينه گردشگري و هتلداري با يکديگر سرمايه گذاري مشترک داشته باشند.
بر اين اساس، به راحتي مي توان حجم روابط را تا 5 سال آينده، تا 50 ميليارد دلار ارتقا» داد.
رييس اتاق مشترک ايران و چين همچنين با اشاره به تحريم ها عليه ايران گفت: هر تحريمي ما را کارآمدتر و خودکفاتر کرده است. از تحريم ها نمي ترسيم اما در مسائل سياسي هم دخالت نمي کنيم و قصد داريم اقتصادمان را رشد دهيم.
عسگراولادي به تجار چيني اطمينان داد از سرمايه گذاري در ايران زيان نخواهند کرد و گفت: اگر بتوانيم بانک مشترک با چين داشته باشيم، مبناي معاملات را به ارز ريال و يوان مي آوريم و مي توانيم در توسعه کارها کوشا باشيم.
همچنين مجيدرضا حريري،  نايب رئيس اتاق مشترک ايران و چين، برگزاري اين نشست در شانگهاي را گامي در جهت بسط و توسعه اقتصادي دو کشور برشمرد.
حريري گفت: اتاق ايران و چين در نظر دارد ضمن تلاش براي توسعه روابط اقتصادي بين دو کشور با اعمال سياست ها و تبليغ برنامه هايي، سياست هاي جديد خود را در راه ارتقاي اين روابط پيگيري کند.
وي پيش بيني آينده 50 ميليارد دلاري روابط اقتصادي دوجانبه را نيازمند تبيين برنامه هايي منسجم دانست و ابراز اميدواري کرد حاصل اين گونه جلسات منتج به چنين نتيجه و دستاوردي شود.
بابک افقهي، رئيس سازمان توسعه تجارت ايران نيز در اين مراسم نزديک بودن به 15 کشور همسايه را به معناي دسترسي آسان به بازار مواد اوليه اين کشورها ارزيابي کرد و گفت: موقعيت استراتژيک و ژئوپولتيکي ايران در هيچ جاي دنيا نظير ندارد و علاوه بر تنوع محصولات، بازار ايران ويژگي هاي خاصي دارد.
وي در ادامه با تاکيد بر ضرورت توسعه روابط تجاري دو کشور ابراز اميدواري کرد; دفتر تجاري اتاق ايران و چين در پکن که به زودي تاسيس مي شود، همانند دفتر اين اتاق در شانگهاي بتواند فعالان اقتصادي دو طرف را به يکديگر معرفي کند و زمينه هاي همکاري دو طرف را فراهم کند.
افقهي در ادامه تصريح کرد: موافقتنامه هاي مشترکي که بين ايران و چين امضا شده است، زمينه هاي اوليه را براي رشد مبادلات فراهم کرده است، اما روابط ايران و چين بايد به سرعت افزايش پيدا کند و اين امر نيازمند به سرمايه گذاري هاي دو جانبه است.
وي پيشنهاد داد با تشکيل کميته مشترک تجاري بين دو کشور گام اساسي در راستاي افزايش روابط تجاري دو طرف برداشته شود.
به گزارش مهر، در ادامه برگزاري مراسم روز ملي اقتصاد ايران در شانگهاي، تفاهم نامه همکاري دوجانبه بين اتاق مشترک ايران و چين و اتاق بازرگاني شانگهاي به امضا رسيد.

مردم سالاری






افزایش توان ظرفیت اقتصادی ایران و چین تا 50 میلیارد دلار

اگر به سمت سرمایه گذاری مشترک حرکت کنیم ظرفیت های جدیدی در توسعه روابط تجاری به وجود می آید و می توان به رقم 50 میلیارد دلار نیز دست پیدا کرد.

7

ایلنا: نایب رئیس اتاق ایران و چین با بیان این که توسعه سرمایه گذاریهای مشترک میان ایران و چین باید در اولویت فعالان اقتصادی دو کشور باشد گفت: بر این اساس ظرفیت اقتصادی دو کشور می تواند تا 50 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید رضا حریری که درشانگهای چین به منظور شرکت در روز ملی ایران در نمایشگاه اکسپو به سر می برد در دیدار با جی شیا دونگ نایب رییس کنفدراسیون بازرگانی و صنایع شانگهای چین به رشد 30 میلیارد دلاری روابط اقتصادی ایران و چین اشاره کرد و بیان داشت: ظرفیت اقتصادی دو کشور می تواند تا 50 میلیارد دلار نیز افزایش یابد.
نایب رئیس اتاق ایران و چین با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور یادآور شد: رشد تجاری ایران و چین اگر متکی بر فروش مواد خام و خرید کالا باشد، نمی تواند پایدار بماند زیرا با عوض شدن شرایط و ورود رقبای جدید این موقعیت ها تغییر خواهد کرد.
او با اشاره به استراتژی جدید اتاق ایران و چین مبنی بر توسعه سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور، تصریح کرد: اگر به سمت سرمایه گذاری مشترک حرکت کنیم ظرفیت های جدیدی در توسعه روابط تجاری به وجود می آید و می توان به رقم 50 میلیارد دلار نیز دست پیدا کرد.
حریری با بیان این مطلب که « در 20 سال گذشته شرکای اول تجاری ایران تغییر کرده است» گفت: باید روابط تجاری ایران و چین بر یک مبنای صحیح توسعه یابد.
نایب رئیس کنفدراسیون بازرگانی و صنایع شانگهای نیز با تاکید بر تدوین برنامه مناسب برای توسعه مراودات تجاری ایران وچین یادآور شد: مقامات اقتصادی دو کشور به دنبال استانداردهایی هستند که خدمات و چارچوب های بهتری برای روابط اقتصادی به وجود آورند.
جی شیا دونگ در پایان با تاکید بر شناسایی استعدادها و ظرفیت های اقتصادی ایران خواستار بررسی استراتژی اتاق ایران از سوی فعالان اقتصادی شد.

خبرگزاری ایلنا


 



لزوم همکاری مشترک ایران و چین در انتقال فناوری و دریافت سهم بازار

بخش خصوصی ایران خواستار روابط بلندمدت با چین است و شرکت های سرمایه گذاری مشترک عاملی برای این نوع مراودات هستند.

10

ایلنا: رئیس اتاق ایران و چین گفت: سرمایه گذاری مشترک را عامل تقویت مراودات تجاری در بلندمدت دانست.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، اسدا… عسگر اولادی در حاشیه همایش روز ملی اقتصاد ایران در شانگهای اظهار داشت: روابط اقتصادی ایران و چین به مرزی رسیده است که برای رشد آن باید حرکت های جدیدی را آغاز کرد و اکنون زمان آن است که به فکر سرمایه گذاری های مشترک باشیم.
به گفته او تجارت در نوسان های سیاسی فراز و فرودهایی دارد اما شرکت های سرمایه گذاری مشترک پایه محکمی است که نوسان های سیاسی تاثیری بر آنها ندارد.
عسگراولادی تصریح کرد: بخش خصوصی ایران خواستار روابط بلندمدت با چین است و شرکت های سرمایه گذاری مشترک عاملی برای این نوع مراودات هستند.
عضو اتاق بازرگانی ایران یادآور شد: ایران در غرب و چین در شرق آسیا می توانند مناسبات اقتصادی این قاره را تحت کنترل داشته باشند و ما از طرف های چینی دعوت می کنیم که با پروژه های تعریف شده به ایران بیایند و کار خود را آغاز کنند.
عسگراولادی با بیان این مطلب که «ایران در سرمایه گذاری مشترک نیازمند سرمایه نیست، بلکه به تکنولوژی و فناوری نیاز دارد»، گفت: فعالان اقتصادی ایران سرمایه کافی دارند و باید طرف های چینی فناوری های مورد نیاز و سهم بازار را فراهم کنند.
رئیس اتاق ایران و چین تصریح کرد: ایران در منطقه خاورمیانه قرار دارد که 700 میلیون جمعیت در منطقه را دربر می گیرد و کشورهای عضو CIS ، عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانند از کالاهای تولید شده در ایران بهره برداری کنند.
او با اشاره به برگزاری همایش روز اقتصاد ایران در شانگهای گفت: این همایش در توسعه مناسبات تجاری ایران و چین با ارزش است و رسانه های دو کشور می توانند با حمایت درست از فعالان تجاری نقش ارزنده ای در توسعه مناسبات دو کشور داشته باشند.

خبرگزاری ایلنا





ضرورت سرمایه‌گذاری های مشترک با چین برای توسعه صادرات کشور

11

همایش روز ملی اقتصاد ایران با حضور وزیر بازرگانی‌، رییس کل سازمان توسعه تجارت‌، رییس اتاق مشترک ایران و چین و  تعدادی از مقامات چینی در شانگهای برگزار شد.
به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی بازرگانی ایران (‌شابا‌)‌، همایش روز ملی اقتصاد ایران با حضور 250 نفر  از مقامات و تاجران ایرانی و چینی امروز در شانگهای برپا شد.
در این همایش، محور گفتگوهای دست‌اندرکاران بازرگانی دو کشور بر ضرورت گسترش سرمایه‌گذاری مشترک و افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و چین به 50 میلیارد دلار استوار بود. به گونه‌ای که رییس کنفدراسیون صنایع چین درباره رابطه تجاری بین دو کشور به سخنرانی پرداخت و اسدالله عسگراولادی‌، رییس اتاق مشترک ایران و چین با اشاره به حجم 29 میلیارد دلاری مبادلات دو کشور بر ضرورت توسعه این رقم تا مرز 50 میلیارد دلار در سال تاکید کرد.
مجید‌رضا حریری‌، نایب رییس اتاق مشترک ایران و چین در اینباره به شابا گفت: در این همایش ما به عنوان نمایندگان اتاق مشترک ایران و چین تاکید داشتیم که در حال حاضر مبادله تجاری دو کشور تنها بر مبادله کالا استوار است. اما اگر بخواهیم این حجم را به 50 میلیارد دلار در سال برسانیم باید به همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک با چین فکر کنیم.
وی تصریح کرد: تنها راه گسترش حجم مبادلات ایران با چین تا مرز 50 میلیارد دلار در سال و شاید بیشتر از آن این است که چینی‌ها در ایران سرمایه‌گذاری کنند و با استفاده از انرژی و مواد اولیه کشور ما و بر‌اساس تکنولوژی چینی به تولید محصول مشترک با ایران بپردازند و ما این محصولات را به کشورهای دیگر صادر کنیم.
حریری  با اشاره به اعلام رسمی اتاق مشترک ایران و چین بر ضرورت پایان دوران مبادله تجاری کالایی صرف به چین اظهار داشت: ما در این همایش اعلام کردیم که دوره تجارت ایران و چین که فقط بر  مبادله کالا استوار است باید تمام شود و ما به سمت همکاری‌های مشترک برای تصاحب بازارهای بزرگ خاورمیانه و همسایه‌های شمالی ایران حرکت کنیم.
وی در پایان از برگزاری همایش‌های متعدد تا پایان دوره شش ماهه برپایی اکسپو خبر داد و گفت: این همایش مورد استقبال چینی‌ها قرار گرفت و اتاق مشترک ایران و چین در نظر دارد تا پایان برگزاری اکسپو دست کم پنج همایش مشابه در نقاط مختلف چین برگزار کند.
www.shabanews.ir





همايش “روز ملي اقتصاد ايران” در شانگهاي برگزار شد

خبرگزاري موج – شماري از بازرگانان و صنعتگران ايران و چين، در نشستي با عنوان “روز ملي اقتصاد ايران” در شانگهاي درباره راهکارهاي تقويت روابط اقتصادي و بازرگاني دو کشور تبادل نظر کردند

1

به گزارش موج، مهدي غنضفري وزير بازرگاني جمهوري اسلامي ايران دراين همايش گفت: دولت ايران از رويکرد جديد بخش‏هاي خصوصي ايران و چين در جهت تقويت روابط و همکاري‏هاي اقتصادي کاملا حمايت مي کند.
وزير بازرگاني با اشاره به توانايي هاي فني واقتصادي و بازرگاني ايران افزود: ايران با هشتصد ميليارد دلار توليد ناخالص داخلي و يکصد و چهل ميليارد تجارت خارجي با بيش از يکصد و هفتاد کشور جهان از قدرت هاي مهم اقتصادي وب ازرگاني منطقه و جهان به شمار مي رود.
غضنفري تصريح کرد: ايران به لحاظ توليد برخي محصولات رتبه چهارم تا دهم را در جهان در اختيار دارد و در بخش صادرات فني مهندسي و طراحي، جايگاه مهمي را به دست آورده است.
وزير بازرگاني با اشاره به رشد همکاري هاي اقتصادي ايران وچين در شش سال اخير گفت: افزايش ارزش مبادلات تجاري ايران و چين از رقم هفت ميليارد دلار در سال 2004 به نزديک سي ميليارد دلار در شرايط کنوني، نشان دهنده توان و ظرفيت بالاي موجود در دو کشور است.
وي گفت: بالا بودن درآمد سرانه و رشد اقتصادي پرشتاب در ايران، فرصت بسيار مناسبي براي توليد کنندگان چيني فراهم کرده است که مي توانند از آن در جهت توسعه همکاري هاي دو کشور استفاده کنند.
غضنفري تصريح کرد: با توجه به توانايي هاي توليد موجود در ايران، کشور ما از اين پس مصرف کننده کالاهاي با کيفيت خواهد بود.
وزير بازرگاني ايران با بي اثر خواندن تحريم ها عليه ايران گفت: ابزار تحريم به معناي محروم کردن شمار بازرگانان و صنعتگران از همکاري اقتصادي و منافع و درآمد بيشتر و حرکت بر خلاف منافع اقتصادي ملت ها است و همين امر سبب شده است که بازرگانان کشورها با بي اعتنايي به مقررات تحريم ها، روابط و همکاري هاي خود را با ايران حفظ و تقويت کنند.
غضنفري تصريح کرد: در شرايطي که صحبت از تحريم ها عليه ايران است، هم اکنون قراردادهاي مهم و جديدي در عرصه هاي گوناگون با کشورهاي مختلف از جمله چين در دست امضا است.

خبرگزاری موج