جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گسترش همکاریهای جوانان ایرانی و چینی

تاکید بر توانمند سازی سمنهای جوانان و ارتباطات جوانان ایران و چین

در ملاقاتی که با حضور ریاست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین جناب آقای حریری و معاونت امور جوانان ، وزارت ورزش و جوانان جناب آقای محمد مهدی تندگویان روز 1398/10/09 برگزار گردید، زمینه های توسعه همکاری فی مابین جوانان ایرانی و چینی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت .

ابتدا محمد مهدی تندگویان ضمن برشمردن توانائیهای جوانان ایرانی در خصوص توانمندیهای جوانان و ساختار و فرآیند های این حوزه توضیحاتی را ارائه کرده و اشاره داشتند که در حال حاضر حدود 2700 تشکل فعالیت دارند که بیشتر به حوزه های گردشگری ، استارت آپها ، آسیب های اجتماعی ، کارآفرینی ، فرهنگی ، امداد ، نجات و خیریه می پردازند.

ایشان خاطر نشان کردند که با پیگیریهای این معاونت هم اکنون تسهیلاتی اعتباری نیز جهت ایجاد کارآفرینی و ایجاد تولیدات و دستاوردها فراهم نموده شده است.

آقای حریری نیز ضمن استقبال از توانمندیهای جوانان ایرانی اشاره به ابتکار ریاست جمهوری چین در خصوص یک پهنه – یک راه توضیح دادند که یکی از مهمترین مباحث موجود در این خصوص ایجاد ارتباط مردم با مردم می باشد و به حوزه جوانان نیز توجه خاص گردیده است و با تغییراتی که نسل جوان چین در سالهای اخیر داشته اند می بایست اقدام به بررسی تجربه جوانان کشورهای دیگر و به خصوص چین داشته باشیم و این فرصتها را می توانیم طی کارگروه ویژه ای بررسی نمائیم و چنانچه نیازهایی از سوی وزارت ورزش و جوانان مطرح می باشد قابل پیگیری است .

سپس به تبادل هیاتها ، برگزاری دوره های آموزشی ، نمایشگاههای مشترک بین جوانان چینی و ایرانی اشاره نمودند و تبادل افکار تجربه ها ، تخصصها را جهت پیشرفت اقتصادی و همکاری دو کشور ضروری دانستند و اعلام دانستند که گرچه فعالیت اتاق بازرگانی بیشتر با نگاه اقتصادی می باشد اما هرگونه همکاری با آن معاونت محترم می باشیم .

آقای تندگویان نیز ضمن استقبال از پشنهادات آقای حریری توضیح دادند که آن معاونت آماده همکاریهای بیشتر با اتاق ایران و چین می باشد .

در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی بین معاونت امور جوانان و اتاق مذکور با تاکید بر رشد و توانمندسازی جوانان و ایجاد فضای مناسب برای برقراری ارتباطات بین جوانان دو کشور تشکیل شود به بررسی فرصتهایی که می توان برای پیشرفت هرچه بیشتر جوانان ایرانی و تعامل هر چه بیشتر فی مابین جوانان ایرانی و چینی در این موضوع ایجاد کرد و راهکارهای برخورداری از این فرصتها بپردازد .