جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

برگزاری نشست کمیسیون صنعت ، معدن و خدمات فنی مهندسی اتاق ایران و چین با هدف بررسی مشکلات موجود در حوزه صنعت مورخ 29/3/93:

نشست کمیسیون صنعت ، معدن و خدمات فنی مهندسی  اتاق ایران و چین با هدف بررسی مشکلات موجود در حوزه صنعت  و با حضور هیات مدیره و جمعی از  فعالان این حوزه روز چهارشنبه  29 خرداد در محل اتاق ایران و چین برگزار گردید.
آقای حریری،نایب رئیس اتاق ایران و چین هدف اصلی کمیسیون صنعت و معدن را بحث و تبادل نظر  در مورد مسائل و مشکلات تجار به منظور یافتن راه حل های مناسب عنوان نمود.

وی با اشاره به مسائل بانکی و فاینانس که  از مشکل عمده تجار در سالهای اخیر بوده  گفت  با وجود اینکه این مسائل خارج از حدود و وظایف اتاق می باشد  اما اتاق مشترک اقداماتی را در این راستا انجام داده که از آن جمله میتوان به مذاکره با شرکتهای معتبر صاحب حساب در بانک کونلون برای ارائه خدمات با حداقل دستمزد به تجار ایرانی اشاره نمود.

نایب رئیس اتاق ایران و چین تاکید نمود روابط ما با چین پس از عبور از تحریم ها نباید محدود گردد بلکه باید به رابطه طولانی مدت با این کشور بیندیشیم و تنها در سیستم روابط می بایست تغییراتی ایجاد نمود.با توجه به فرصتهای فراوان ایران در حوزه صنعت و معدن شرکت های چینی را برای سرمایه گذاری در پروژه های مختلف ترغیب نماییم.
حریری در ادامه ضمن مثبت ارزیابی نمودن اقدامات سالهای اخیر  و مذاکرات سال گذشته مقامات دو کشور گفت چینی ها نیز در شرایط کنونی نسبت به ایران دید متفاوتی پیدا کرده اند  و از اینرو علاقمند به تحکیم روابط طولانی مدت با ایران  می باشند.
وی گفت: اتاق ایران و چین از سال 2006  استراتژی خود را با اقدامات مختلف از جمله برگزاری سمینار توسعه صادرات به  چین  در راستای نیل به این هدف متمرکز نموده است.
آقای امینی عضو هیات مدیره و مسئول کمیسیون صنعت و معدن  اتاق ایران و چین گفت :کمیسیون صنعت و معدن اتاق مشترک تمام  تلاش خود را درجهت بررسی مشکلات اعضای فعال در این حوزه انجام خواهد داد اما این امر مستلزم حضور مستمر فعالین در جلسات میباشد که علاوه بر بحث در مورد مسائل و پیشنهادات چنانچه در حوزه فعالیت خود راه حل های  بدست آورده اند به اشترک بگذارند.
در ادامه این نشست تاجران مشکلات ، نظرات و پیشنهادات خود را مطرح نمودند.
آقای مالکی ، عضو هیات مدیره اتاق ایران و چین پس از شنیدن نظرات حضار گفت نقشه راه کمیسیون با جمع آوری نظرات و مشکلات دسته بندی می گردد و پس از تصویب از سوی هیات مدیره در جلسات بعدی کمیسیون  به منظور ارائه راه کارها ارائه خواهد گردید.