ورود استارتاپ های هوشمند دوچرخه به چندین کشور دیگر

شرکت فناوری موبایک در نظر دارد وارد بازارهای خارجی شود و بر این باور است که درصد قابل توجهی از این تجارت را به خود اختصاص داده است.
وانگ شیائوفنگ موسس و مدیر اجرایی این شرکت پکنی در گفتگو با چاینا دیلی گفت : " ما در نظر داریم در بازارهای خارجی نفوذ پیدا کنیم و مطمئن هستیم که تجارت جهانی ما شاهد رشد سریعی در آینده خواهد بود. "
موبایک از بازار خارجی سهم کمی را به خود اختصاص داده است اما پتانسیل رشد خوبی دارد .
خدمات موبایک در سراسر جهان گسترش یافته است و دوچرخه های نارنجی آن در حال حاضر در بیش از 200 شهر از 12 کشور از جمله سنگاپور، انگلستان، ژاپن و ایتالیا دیده می شود.
این شرکت با گسترش خدمات خود در واشنگتن در ماه سپتامبر وارد بازار آمریکا شد. آمریکا هفتمین بازار خارجی پس از بازار کشورهای سنگاپور ، مالزی ، تایلند، ژاپن ، ایتالیا و انگلیس است.
این شرکت تا کنون دارای بیش از 8/4 میلیون دوچرخه در سراسر جهان با بیش از 200 میلیون کاربر در سراسر جهان می باشد.
به گفته وانگ این شرکت همیشه بر تمایر محصولات و ارتباط احساسی کاربران با این برند تمرکز نموده است و به عقیده وی ارتباط حسی کاربر با برند لازمه حفظ رضایت وی است.
صنعت دوچرخه سازی یه عنوان یکی از پر طرفدارترین صنایع چین در سال های اخیر شاهد پیدایش 30 استارتاپ در این حوزه بوده است.
بیش از 100 میلیون نفر در چین از نرم افزارهای مربوط به این حوزه از جمله موبایک و افو  استفاده می کنند که این برنامه ها در 100 شهر از سرزمین اصلی چین قابل اجرا است.
به گزارش مرکز تحقیقات تجارت الکترونیک چین ، این کشور تا پایان سال 2016 ،  18/9میلیون کاربر دوچرخه های به اشتراک گذاشته شده داشت .
طبق صندوق جهانی حفاظت از محیط زیست تا آگوست 2017 کاربران موبایک در مجموع 5/6 میلیارد کیلومتر طی کردند و جایگزین 350 هزار دستگاه خودرو شدندو موجب حذف بیش از 1/26 میلیون تن دی اکسید کربن شد.
به گفته وانگ پس از یک سال توسعه سریع ، اشتراک دوچرخه به زیرساخت حمل و نقل مهمی تبدیل شده است و آخرین مرحله جابجایی مردم از ایستگاه وسایل نقلیه عمومی به خانه و محل کار آن ها را تکمیل کرده است.
به گفته وی این زیرساخت انواع گوناگون حمل و نقل از جمله اتوبوس ، مترو و ماشین های شخصی را به هم متصل ساخته است .

منبع : چاینادیلی