جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

حريري: چيني‌ها حرف‌‌هاي سياسي را ازكانالهاي اقتصادي مي‌زنند


خبرگزاري فارس: نايب رئيس اتاق مشترك ايران و چين گفت:چيني‌ها معمولا از كانال‌هاي اقتصادي حرف‌هاي سياسي خود را مي‌زنند. به طوري كه اين كشور موفق شده است سالانه بيش از 50 ميليارد دلار سرمايه‌گذار خارجي جذب كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي فارس به چين، مجيد رضا حريري در واكنش به اظهار نظر اوباما رئيس‌جمهور آمريكا كه روز گذشته گفته بود اقدامات پيشين براي افزايش ارزش يوآن رضايت‌بخش نيست، اظهارداشت: آمريكا هميشه ناراضي بوده است اما واقعيت اين است كه چين بيش از 2 هزار ميليارد دلار ذخاير ارزي دارد و ارزش يوآن بستگي به رابطه آمريكا با تايوان و كره دارد.
نايب رئيس اتاق مشترك ايران و چين گفت: چيني‌ها معمولا از كانال‌هاي اقتصادي حرف‌هاي سياسي خود را مي‌زنند، به طوري كه اين كشور موفق شده سالانه بيش از 50 ميليارد دلار سرمايه‌گذار خارجي جذب كند.
وي افزود: در فاصله سال‌هاي 1990 تا 2009 تعداد فقراي چين از 9.6 درصد به 3.8 درصد كاهش يافته است و اين برنامه تا سال 2015 ادامه دارد.
وي افزود: كشور چين در آموزش ابتدايي و كاهش مرگ و مير كودكان نيز موفق‌ترين كشور دنيا بوده است.
نايب رئيس اتاق مشترك ايران و چين همچنين درباره انتشار خبري مبني بر اينكه چين به دنبال تعيين بخشي از سهام جنرال موتورز است، گفت: بزرگترين كارخانه جنرال موتور در خارج از آمريكا در شهر شانگهاي است و چيني‌ها تلاش زيادي مي‌كنند تا در صنعت خودروسازي حرف اول را در دنيا بزنند.

خبرگزاری فارس