جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

روابط تجاری ایران و استان یوننان چین گسترش می یابد

  ملاقات هیئت تجاری یوننان به سرپرستی رئیس اداره بازرگانی  این استان و مقامات چینی با هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین روز شنبه 15/11/90 با هدف افزایش و حفظ روابط تجاری طولانی مدت استان یوننان با ایران برگزار شد.
 
به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین روابط بین دو کشور در 25 سال اخیر تقریبا بازسازی شده است و تمام تلاش اتاق جهت توسعه این روابط بوده که بخش بازرگانی سفارت چین نیز در این امر نقش مهمی داشته است.
آقای عسگر اولادی اظهار داشت ما در صدد هستیم که هر ماه میزبان حداقل یک هیات از چین باشیم و برگزاری چنین ملاقاتهایی می تواند در توسعه روابط تجاری دو کشور وآشنایی با ظرفیتهای استانهای مختلف چین جهت سرمایه گذاری  موثر باشد.

وی ضمن اشاره به حجم 40 میلیارد دلاری مبادلات با کشور چین در سال 2011 نسبت به افزایش حجم صادرات در سال جاری اظهار امیدواری نمود و چشم انداز 50 میلیارد دلاری در حجم روابط تجاری با چین را پیش بینی نمود.
ایشان ضمن استقبال از هیئت تجاری یوننان نقش این استان و شهر کونمینگ را درتوسعه روابط تجاری قابل توجه دانست و اظهار داشت ایالت کونمینگ در این امر دارای وظایف سنگین می باشد.
آقای شیانگ شنیهوآ رئیس اداره بازرگانی استان یونان حجم روابط این استان با ایران را درسالهای اخیر 200 میلیون دلار اعلام نمود که میزان صادرات این استان به ایران 70 درصد و واردات آن حدود 25 درصد از این رقم را شامل می شود.
وی اظهار داشت بخش اعظم صادرات استان در زمینه مواد شیمیایی می باشد.وواردات این استان از کشور ایران عمدتا  شامل صنایع دستی و محصولات کشاورزی است. رئیس اداره بازرگانی استان یونان ضمن تاکید بر تلاش و پشتیبانی اتاق بازرگانی ایران و چین و مقامات استان یونان افزایش حجم روابط از200  میلیون دلار به 2میلیارد دلار پیش بینی نمود.وی نیاز فعلی این استان جهت واردات را در زمینه مواد معدنی دانست.
آقای شینهوا در ادامه به برگزاری نمایشگاه یونان اشاره نمود و شرح مختصری از برگزاری نمایشگاه را ارائه داد.نمایشگاه کونمینگ سالیانه در این استان برگزار می شود که شرکت کننده های بسیاری از سراسر کشوردرآن
شرکت می کنند و برگزار کنندگان آن وزارت بازرگانی ، استانهای سیچوآن – تبت و یونان و چندین استان دیگر می باشد.
آقای وانگ رایزن بازرگانی چین در ایران هدف 30 سال فعالیت بخش  بازرگانی سفارت چین در ایران را توسعه همکاری بین ایران و استانهای مختلف چین دانست و  خاطر نشان کرد جهت  افزایش روابط بیشتر تجار ایرانی با این استان  تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

یوننان  یکی از استانهای جنوب غرب چین است و جمعیتی بالغ بر47 میلیون نفرو مساحتی برابر با 390 هزار کیلومتر مربع دارد . جمعیت مسلمان این استان بیش از یک میلیون نفر میباشد .
محصولا ت استان شامل فولاد و آهن ،مصالح ساختمانی و مواد شیمیایی می باشد ، جاذبه گردشگری این استان  بسیار معروف است و سالانه شرکت کنندگان در نمایشگاه  کونمینگ ضمن بازدید از نمایشگاه از جاذبه های دیدنی استان نیز دیدن می کنند.