جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پکن:

Beijing

تهران:

Tehran

گزارش نشست اتاق ایران و چین با رایزن بازرگانی ایران در چین

نشست اتاق ایران و چین با رایزن بازرگانی ایران در چین به منظور بررسی مشکلات فعالین اقتصادی در تجارت با چین روز سه شنبه 7 بهمن 93  برگزار گردید.

 

عسگراولادی ، رئیس اتاق ایران و چین  گفت چین با رشد اقتصادی  2/7 درصدی  و مبادله 4200 میلیاردلاری که 1150 میلیارد دلار میزان واردات و 1980 میلیارد دلار میزان صادرات این کشور را تشکیل می دهد یکی از کشورهای پیشتاز به لحاظ اقتصادی می باشد که  بسمت تکنولوژی های جدید پیش رفته است .
رئیس اتاق ایران و چین  گفت  75 درصد مبادلات ایران با 6 کشور همسایه می باشد و چین نیز در صدر مبادلات کشور میباشد .
وی در مورد کالاهای بی کیفیت چین گفت کشور چین دارای کالاهای درجه یک متوسط و بی کیفیت نیز می باشد و کالاهای بی کیفیت معمولا به مقصد کشورهای آفریقایی از مبادی ورودی غیر رسمی یا بصورت قاچاق  به ایران وارد میشود.
سیدآقازاده رایزن بازرگانی ایران در چین  گفت  کشور چین در دوره گذر  میباشد و طی 30  سال رشد اقتصادی با فشار سرمایه گذاری سال در کشور  چین  انجام شده است و سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی دیگر توجیهی ندارد  دولت چین  در حال تغییر ساختار اقتصادی  میباشد و قصد دارد بخشی از ظرفیتهای خود را صرف تغییرات ساختاری نماید و با کاهش تولید کالا به سمت توسعه خدمات  مالی و تجاری و طراحی و ارائه ایده های جدید و مدیریت تولید در سایر کشورها حرکت می کند و این امرفرصت  افزایش واردات به چین را فراهم خواهد نمود.
وی تصمیم دولت چین برای مبارزه با فساد اقتصادی و نیز تسهیل قوانین و مقررات چین برای گسترش تجارت با این کشور را مثبت ارزیابی نمود و با اشاره به  تمرکز دولت  به افزایش تولید  ناخالص داخلی و گسترش مناطق آزاد در چین  بر لزوم تمرکز و تحقیق و مطالعه بیشتربر بازار فعلی چین تاکید نمود.
رایزن بازرگانی در ادامه توصیه هایی در مورد  راههای شناسایی شرکتهای چینی و نحوه اعتبار سنجی ارائه نمود .
حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین  رویکرد اتاق ایران و چین  در سال آینده  را افزایش صادرات  به چین  و سرمایه گذاری مشترک عنوان نمود و  گفت در این راستا  میبایست برای ارتباط بیشتر با بخش بازرگانی سفارت ایران در چین ساز و کاری تعریف نماییم و امکان افزایش ارتباط تجار ایرانی از طریق اتاق مشترک با رایزن بازرگانی ایران در چین را فراهم خواهیم نمود.
در ادامه نشست فعالین اقتصادی طی پرسش و پاسخ   به طرح مشکلات و مساعل پرداختند .